WYK |
Wykład |
Lecture |
1600-SZD-PŚP |
O promocji środków przekazu-między teorią a praktyką |
Media promotion-between theory and practice |
469082 |
2021Z |
Semestr zimowy 2021/22 |
Winter semester 2021/22 |
2021-10-01 |
2022-02-20 |
Wiedza
Doktorant dysponuje specjalistyczną wiedzą z zakresu promocji środków przekazu. Zna definicję i klasyfikację fenomenu, charakteryzuje jego liczne techniki i narzędzia (wraz z podawaniem konkretnych przykładów praktycznych). Doktorant rozpoznaje uwarunkowania prawne promocji mediów, jak również rozumie powiązania między promocją a kreacją uniwersów marek medialnych.
Umiejętności
Doktorant umie zastosować teoretyczną wiedzę w aktywności praktycznej. Potrafi przełożyć systematykę promocji na działania w pracy, odnoszącej się do szeroko rozumianych mediów (działy marketingu, PR czy promocji, zarówno mediów, jak i instytucji z nimi powiązanych).
Inne kompetencje
Doktorant, łącząc wiedzę teoretyczną i nabyte umiejętności praktyczne, zyskuje szansę na znaczny rozwój zawodowy w branży medialnej, rozumianej szerzej niż wyłącznie dziennikarstwo (np. działy marketingu/PR firm medialnych).
|
Knowledge
The PhD student has specialist knowledge in the field of media promotion. She/He knows the definition and classification of the phenomenon, characterizes its numerous techniques and tools (together with giving specific practical examples). He/she recognizes the legal conditions of media promotion and understands the connections between promotion and the creation of media brand universes.
Skills
The PhD student can apply theoretical knowledge in practical activity. He/she can translate the systematics of promotion into actions at work, referring to widely understood media (marketing, PR or promotion departments, both of media and related institutions).
Other competences
By combining theoretical knowledge and acquired practical skills, a PhD the student gains the opportunity for significant professional development in the media industry understood more broadly than just journalism (e.g. marketing/PR departments of media companies).
|
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: w związku z tym, że zajęcia przyjmują postać wykładów, obecność na zajęciach nie jest obowiązkowa (tzn. nie jest sprawdzana lista obecności na każdych zajęciach).
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego).
W czasie sesji doktoranci piszą test, sprawdzający ich wiedzę. Test składa się z 20 pytań:
•15 zamkniętych, wielokrotnego wyboru, punktowanych po 1 (nie ma połówek ocen, niepełna poprawna odpowiedź to 0 punktów).
•5 otwartych, punktowanych pi 2 punkty (od 0 do 2, można tu uzyskać połówki).
W trakcie sesji poprawkowej zaliczenie przyjmuje formę ustną (chyba że doktorant nie pisał testu, wówczas musi go napisać). Każdy zdający otrzymuje trzy przekrojowe pytania z obowiązującego materiału i na tej podstawie jest oceniany.
Metody weryfikacji efektów uczenia się: test (sesja) oraz egzamin ustny (sesja poprawkowa).
Kryteria oceniania
Za test można maksymalnie zdobyć 25 punktów. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie minimum 14 punktów. Warunkiem uzyskania zaliczenia z egzaminu ustnego jest poprawna odpowiedź na dwa z trzech pytań.
|
Description of requirements related to participation in classes, including the permitted number of explained absences: as the class takes the form of a lecture, attendance is not compulsory (i.e. the attendance register is not checked for each class).
Principles for passing the classes and the subject (including resit session)
During the session, PhD students write a test to check their knowledge. The test consists of 20 questions:
•15 closed, multiple-choice, scored one each (no half marks, an incomplete correct answer is 0 points).
•5 open questions, scored in two points each (from 0 to 2, half marks are possible).
In the re-sit session, the exam takes the oral form (unless the student has not written a test, then they must write one). Each examinee is asked three cross-sectional questions from the appropriate material and is assessed on this basis.
Methods for the verification of learning outcomes: a test (session) and an oral examination (resit session).
Evaluation criteria:
A maximum of 25 points can be scored for the test. A minimum of 14 points is required to pass.
In order to pass the oral examination, a correct answer to two out of three questions is required.
|
|
|
wykład z wykorzystaniem prezentacji (w tym licznych materiałów wideo); elementy dyskusji przy wątkach związanych z promocją wizerunkową.
|
lectures with the use of presentations (including numerous video materials); elements of discussion on topics related to pro-image promotion. |
• Järventie-Thesleff, R., Moisander, J. and Villi, M. (2014). The strategic challenge of continuous change in multi-platform media organizations – a strategy-as-practice perspective. International Journal on Media Management, 16(3–4), pp. 123–138.
• Jupowicz-Ginalska, A. (2015). Serwisy informacyjne a autopromocja środków przekazu – na przykładzie „Faktów” TVN. Zeszyty Prasoznawcze, 58/3(223), 688–703. DOI 10.4467/2299-6362PZ.15.046.4248
• Jupowicz-Ginalska, A. (2016). Event środków przekazu jako narzędzie promocji przedsiębiorstw medialnych – opis zjawiska. W M. Łosiewicz & A. Ryłko-Kurpiewska (Red.), Tom 1: Media Biznes Kultura. W kręgu starych i nowych mediów (s. 195–233). Kivara Co. Galway-Gdynia: Novae Res – TrueSign.
• Jupowicz-Ginalska, A. (2018). Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku. Zeszyty Prasoznawcze, 60(4), pp. 845–865.
• Lee, N.Y., Baek, K., Pae, J.K, Jeong, S.H. & Jung, N. (2018). Self -coverage for public interest or self -promotion: How media cross-ownership structures affect news content in South Korea. Journalism. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/1464884918763503.
• Panis, K., van den Bulck, H., Verschraegen, B., van der Burg, M., & Paulussen, S. (2015). Does Media Cross-Ownership Translate into Cross-Promotion?. Journalism Studies, 16(6), 868-886, https://doi.org/10.1080/1461670X.2014.953780.
• Siegert, G. (2008). Self Promotion: Pole Position in Media Brand Management. In: M. Ots (Ed.), Media Brands and Branding (pp. 11-26). Jönköping International Business School – Jönköping University.
• Tang, T., Newton, G.D., Wang, X. (2007). Does Synergy Work? An Examination of Cross-Promotion Effects. The International Journal on Media Management, 9(4), 127-134, http://dx.doi.org/10.1080/14241270701632654.
• Terry, Ch. (2013). Cross-Promotion, Self-Promotion Effects in News Media. The McMaster Journal of Communication, 10, 6-25.
|
• Hardy, J. (2010). Cross-media promotion. Peter Lang Publishing, Inc.
• Järventie-Thesleff, R., Moisander, J. and Villi, M. (2014). The strategic challenge of continuous change in multi-platform media organizations – a strategy-as-practice perspective. International Journal on Media Management, 16(3–4), pp. 123–138.
• Jupowicz-Ginalska, A. (2015). Serwisy informacyjne a autopromocja środków przekazu – na przykładzie „Faktów” TVN. Zeszyty Prasoznawcze, 58/3(223), 688–703. DOI 10.4467/2299-6362PZ.15.046.4248
• Jupowicz-Ginalska, A. (2016). Event środków przekazu jako narzędzie promocji przedsiębiorstw medialnych – opis zjawiska. W M. Łosiewicz & A. Ryłko-Kurpiewska (Red.), Tom 1: Media Biznes Kultura. W kręgu starych i nowych mediów (s. 195–233). Kivara Co. Galway-Gdynia: Novae Res – TrueSign.
• Jupowicz-Ginalska, A. (2018). Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku. Zeszyty Prasoznawcze, 60(4), pp. 845–865.
• Lee, N.Y., Baek, K., Pae, J.K, Jeong, S.H. & Jung, N. (2018). Self -coverage for public interest or self -promotion: How media cross-ownership structures affect news content in South Korea. Journalism. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/1464884918763503.
• Panis, K., van den Bulck, H., Verschraegen, B., van der Burg, M., & Paulussen, S. (2015). Does Media Cross-Ownership Translate into Cross-Promotion?. Journalism Studies, 16(6), 868-886, https://doi.org/10.1080/1461670X.2014.953780.
• Siegert, G. (2008). Self Promotion: Pole Position in Media Brand Management. In: M. Ots (Ed.), Media Brands and Branding (pp. 11-26). Jönköping International Business School – Jönköping University.
• Tang, T., Newton, G.D., Wang, X. (2007). Does Synergy Work? An Examination of Cross-Promotion Effects. The International Journal on Media Management, 9(4), 127-134, http://dx.doi.org/10.1080/14241270701632654.
• Terry, Ch. (2013). Cross-Promotion, Self-Promotion Effects in News Media. The McMaster Journal of Communication, 10, 6-25.
|
15.00 |
30 |
|
Zaliczenie |
Pass/fail |