Literatura: |
ArcGIS online help (http://resources.arcgis.com/content/web-based-help)
Ciepły M., Głowacz A., Piechota A., Pokojski W., Szkurłat E., Wołoszyńska -Wiśniewska E., Wyka E., Zarychta R., 2019. Geoinformacja w szkolnej edukacji geograficznej. Boguski Wydawnictwo Naukowe
Gotlib D., Iwaniak A., Olszewski R., 2007, GIS. Obszary zastosowań. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa
Informacja przestrzenna dla samorządów terytorialnych, Białousz St. (red.), Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2013.
Kraak M., Ormeling F., 2010, Cartography: Visualization of Spatial Data (3 ed.), Pearson Education (dostępne tłumaczenie na język polski wydania pierwszego z 1996 roku)
Longley, P.A., Goodchild M.F., Maguire D.J., Rhind, D.W. 2006, GIS. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa
Peterson G.N., 2009, GIS Cartography. A Guide to Effective Map Design. CRC Press, Boca Raton.
Rola baz danych obiektów topograficznych w tworzeniu infrastruktury informacji przestrzennej w Polsce. GUGiK, Warszawa 2013.
Rola baz danych obiektów topograficznych w tworzeniu infrastruktury informacji przestrzennej w Polsce. GUGiK, Warszawa 2013.
Tomlinson, R., 2008, Rozważania o GIS. Planowanie Systemów Informacji Geograficznej dla Menedżerów. ESRI Polska, Warszawa
Strony internetowe: GUS, GUGiK, NASA, USGS, OSM, Copernicus.
|
Efekty uczenia się: |
WK3, UW1
WIEDZA:
Zna i rozumie:
- podstawowe zasady transferu wiedzy do sfery gospodarczej i społecznej oraz komercjalizacji wyników działalności naukowej i know-how związanego z tymi wynikami.
UMIEJĘTOŚCI:
Potrafi:
- wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności:
- definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą
- rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować
- wnioskować na podstawie wyników badań naukowych.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu:
- obecność obowiązkowa, dopuszczalna nieobecność na 20% zajęć.
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego):
- obecności, zaliczenie kolokwium, pozytywna ocena za projekt.
- w przypadku nie uzyskania zaliczenia przedmiotu, przewiduje się jeden dodatkowy termin na poprawę zaliczenia, termin ustalany po konsultacji z prowadzącym zajęcia.
Metody weryfikacji efektów uczenia się:
- kolokwium, ocena z projektu dotyczącego analizy przestrzennej.
Kryteria oceniania:
- obecność na 80% zajęć, zaliczenie kolokwium, pozytywna ocena za projekt.
|