4100-IMSEMDYP |
Seminarium dyplomowe 1 |
Seminarium dyplomowe 1 |
Master's seminar |
Seminarium magisterskie prowadzone jest w jednym z trzech języków - angielskim, francuskim lub niemieckim. Studenci przygotowują prace magisterskie w języku, w którym prowadzone jest seminarium, na które uczęszczają. Tematykę seminarium określa osoba prowadząca seminarium, tematy prac magisterskich studenci ustalają z osobą prowadzącą seminarium, a zatwierdza je Dyrektor ds. Kształcenia po zasięgnięciu opinii Rady Dydaktycznej CKNJOiEE w terminie do końca semestru, w którym rozpoczęło się seminarium magisterskie.
Uczestnicy seminarium magisterskiego zapoznają̨ się z wymogami formalnymi dotyczącymi pracy magisterskiej, które obejmują następujące aspekty pracy: techniki redakcyjne, zasady redagowania tekstu naukowego w języku obcym, zbieranie literatury przedmiotowej, dokumentowanie i cytowanie źródeł, przygotowanie bibliografii, problematyka plagiatu. Struktura pracy magisterskiej odpowiada strukturze artykułu naukowego, przy czym część teoretyczna pracy (przegląd literatury) jest szersza niż zwyczajowo przyjęta w artykule naukowym.
Seminarium rozwija wiedzę i umiejętności potrzebne do zaplanowania i przeprowadzenia autorskiego projektu badawczego z zakresu przyswajania języków obcych i dydaktyki języków obcych oraz przedstawienia go w formie pracy magisterskiej. Podczas seminarium studenci zapoznają się z metodami prowadzenia badań, technikami zbierania i analizy danych oraz z zasadami wnioskowania na podstawie przeprowadzonych analiz. Projektując i przeprowadzając własne badania, uczestnicy seminarium stosują w praktyce wybrane metody badawcze, formułują cele i pytania badawcze, dobierają odpowiednie techniki pozyskiwania, analizy i prezentacji danych empirycznych, interpretują wyniki swoich badań w świetle dostępnej wiedzy i wyników badań naukowych oraz wyciągają wnioski. Seminarium magisterskie trwa cztery semestry i opisane powyżej zadania realizowane są w poszczególnych semestrach. Efektem końcowym seminarium jest przygotowanie i obrona pracy magisterskiej. |
Celem seminarium magisterskiego jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności umożliwiające mu zaplanowanie i zrealizowanie autorskiego projektu badawczego z zakresu przyswajania języka obcego i dydaktyki języków obcych oraz przedstawienia go w formie pracy magisterskiej. |
Studenci zobowiązani są przeczytać/zapoznać się z materiałami dydaktycznymi i naukowymi określonymi przez osobę prowadzącą seminarium, umieszczonymi na platformie CKC UW, dostarczonymi na zajęcia przez osobę prowadzącą seminarium lub dostępnymi w bibliotece. Są to na przykład artykuły, rozdziały, opracowania i materiały elektroniczne (prezentacje, filmy video).
W zakresie mtodologii badań studenci będą korzystać z wybranych pozycji wymienionych poniżej lub ich fragmentów oraz z pozycji zdefiniowanych w sylabusach przez osoby prowadzące poszczególne seminaria magisterskie, w zależności od tematu pracy i rodzaju badania:
Brown, J. D., & Coombe, C. (Eds.). (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: OUP.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education. London: Routledge.
Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: OUP.
Mackey, A., & Gass Susan M. (2016). Second language research methodology and design. New York: Routledge.
O’leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. London: SAGE Publications.
Paltridge, B., & Phakiti, A. (Eds.). (2018). Research methods in applied linguistics: A practical resource. London: Bloomsbury Academic.
Phakiti, A., De Costa, P., Plonsky, L., & Starfield, S. (Eds.). (2018). The Palgrave handbook of applied linguistics research methodology. London: Palgrave Macmillan.
|
Master's seminar |
Master's seminar |
The Master's seminar is conducted in one of three languages - English, French or German. Students prepare their MA theses in the language of the seminar they attend. The subject of the seminar is defined by the MA supervisor, the topics of MA theses are agreed by the students with the MA supervisor, and approved by the Director of Studies after consulting the CKNJOiEE Didactic Council by the end of the semester at which the MA seminar began.
Participants of the MA seminar familiarize themselves with the formal requirements for a Master's thesis, which include the following aspects: editorial techniques, rules for editing a scientific text in a foreign language, collecting literature, documenting and citing sources, preparing a list of references, and plagiarism issues. The structure of the MA thesis corresponds to the structure of a scientific article, with the theoretical part of the thesis (literature review) being broader than the customary one in a scientific article.
The seminar develops the knowledge and skills needed to plan and conduct an original research project in the field of foreign language acquisition and methodology of foreign language teaching, and to present it in the form of a Master's thesis. During the seminar, students learn about research methods, data collection and analysis techniques, and drawing justified conclusions based on available data analysis. When designing and conducting their own research, the seminar participants use selected research methods in practice, formulate research goals and questions, select appropriate techniques for obtaining, analyzing and presenting empirical data, interpret their research results in the light of available knowledge and research results, and draw conclusions. The MA seminar lasts four semesters and the tasks described above are implemented in consecutive semesters. The final effect of the seminar is the preparation and defense of the MA thesis. |
The aim of the MA seminar is to equip the student with the knowledge and skills enabling him to plan and implement his own research project in the field of foreign language acquisition and methodology of foreign language teaching and to present it in the form of a Master's thesis. |
Students are required to read/familiarize themselves with the didactic and scientific materials specified by the MA supervisor, placed on the CKC UW platform, provided during classes or available in the library. These are, for example, articles, chapters, studies, and electronic materials (presentations, video films).
Students will use selected items on research methods listed below or their fragments and items defined in syllabuses by the MA supervisors, depending on the topic of the thesis and type of study:
Brown, J. D., & Coombe, C. (Eds.). (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: OUP.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education. London: Routledge.
Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: OUP.
Mackey, A., & Gass Susan M. (2016). Second language research methodology and design. New York: Routledge.
O’leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. London: SAGE Publications.
Paltridge, B., & Phakiti, A. (Eds.). (2018). Research methods in applied linguistics: A practical resource. London: Bloomsbury Academic.
Phakiti, A., De Costa, P., Plonsky, L., & Starfield, S. (Eds.). (2018). The Palgrave handbook of applied linguistics research methodology. London: Palgrave Macmillan. |
|
|
41000000 |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |