Metodologia nauki o stosunkach międzynarodowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2104-M-D1MNSM |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.6
|
Nazwa przedmiotu: | Metodologia nauki o stosunkach międzynarodowych |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych |
Grupy: |
Stosunki Międzynarodowe - DZIENNE II STOPNIA 1 semestr 1 rok - przedmioty wszystkie |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student ma za sobą przygotowanie co najmniej jednej dysertacji - licencjackiej i jest na bazie tych doświadczeń przygotowany, by rozszerzać swoje umiejętności z zakesu projektowania prostej pracy naukowej. |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przygotowanie studentów do napisania poprawnej metodologicznie (w szerokim sensie tego słowa) pracy magisterskiej. |
Pełny opis: |
Kurs ma formę warsztatową, skoncentrowaną na konkrentnych umiejętnościach, których uczyć będziemy się wspólnie na zajęciach. Ponieważ umiejętności mają charakter stricte praktyczny, nie ma podręcznika, który obejmowałby taki zakres materiału i umożliwiał przyswojenie umiejętności. Na pewno umiejętności tych można nabyć samodzielnie, poprzez praktykę. |
Literatura: |
UWAGA: Do tych zajęć nie ma podręcznika, wykaz literatury ma charakter pomocniczy. Powyższe prace są wystandaryzowane, wszystkie wydania są aktualne. Chris Hart, Doing a Literature Review: Releasing the Social Science Research Imagination (SAGE Study Skills Series) D. Della Porta, M.Keating, Approaches and Methodologies in the Social Sciences: A Pluralist Perspective, Cambridge University Press G.King, R.Keohane, S.Verba, Designing Social Inquiry: Scientific Inference in Qualitative Research, Princeton University Press. J.Miles, M.Shevlin, Applying Regression and Correlation, SAGE R.Abelson, Statistics as Principled Argument, Taylor & Francis. D.Silverman, Prowadzenie badań jakościowych, PWN D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, PWN. |
Efekty uczenia się: |
Student: - przeprowadza akademicki przegląd literatury - posługuje się narzędziami do analizy naukowego wpływu poszczególnych prac - formułuje pytanie badawcze - potrafi dokonać prstej aplikacji teorii do analizy empirycznej - rozróżnia metodologie ilościowe i jakościowe i identyfukuje, do jakich pytań badawczych i jakich danych stosuje się metody ilościowe, a do jakich ilościowe - zna podstawowe zasady wnioskowania naukowego, włączając rozróżnienie korelacji od związku przyczynowo-skutkowego - zna podstawowe zasady dot. analiz ilościowych - zna podstawowe zasady dot. analiz jakościowych - porządkuje materiał badawczy w postaci wypracowania struktury dysertacji - zna zasady etyki akademickiej, zwłaszcza w zakresie własności intelektualnej - zna zasady akademickiej budowy tekstu (academic writing) - zna kryteria według których oceniane są prce magisterskie K_W01, K_W03,K_W05, K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_K01, K_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena odbędzie się w oparciu o przedstawiony na koniec zajęć konspekt pracy magisterskiej. Konspekt musi spełniać kryteria omawiane szczegółowo na zajęciach, spośród których kluczowe są: 1. Poprawne sformułowanie pytania badawczego 2. Przegląd literatury według standardów międzynarodowych 3. Poprawna struktura 4. Poprawna metodologia. Szczególowe wymogi są przedstawiane sukcesywnie, w miarę prezentacji materiału. Będa tez one podsumowane na koniec kursu. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT KON
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Uszyński | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Uszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia odbywać się będą w grupach w czasie rzeczywistym na platformie Zoom. Celem kursu jest przygotowanie studentów do napisania poprawnej metodologicznie (w szerokim sensie tego słowa) pracy magisterskiej. |
|
Pełny opis: |
Kurs ma formę warsztatową, skoncentrowaną na konkrentnych umiejętnościach, których uczyć będziemy się wspólnie na zajęciach. Ponieważ umiejętności mają charakter stricte praktyczny, nie ma podręcznika, który obejmowałby taki zakres materiału i umożliwiał przyswojenie umiejętności. Na pewno umiejętności tych można nabyć samodzielnie, poprzez praktykę. |
|
Literatura: |
UWAGA: Do tych zajęć nie ma podręcznika, wykaz literatury ma charakter pomocniczy. Powyższe prace są wystandaryzowane, wszystkie wydania są aktualne. Chris Hart, Doing a Literature Review: Releasing the Social Science Research Imagination (SAGE Study Skills Series) D. Della Porta, M.Keating, Approaches and Methodologies in the Social Sciences: A Pluralist Perspective, Cambridge University Press G.King, R.Keohane, S.Verba, Designing Social Inquiry: Scientific Inference in Qualitative Research, Princeton University Press. J.Miles, M.Shevlin, Applying Regression and Correlation, SAGE R.Abelson, Statistics as Principled Argument, Taylor & Francis. D.Silverman, Prowadzenie badań jakościowych, PWN D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, PWN. |
|
Uwagi: |
W czasie zamknięcia Wydziału zajęcia odbywać się będą na zoomie: Anna Wojciuk is inviting you to a scheduled Zoom meeting. Topic: Anna Wojciuk's Zoom Meeting Time: Dec 5, 2021 01:00 PM Warsaw Join Zoom Meeting https://us02web.zoom.us/j/82979728477?pwd=NUV0SUl0V0cxOW1Bd1BPZzZQQ1lCQT09 Meeting ID: 829 7972 8477 Passcode: Tt2Ssh |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Kalinowski | |
Prowadzący grup: | Michał Kalinowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia odbywać się będą w grupach w czasie rzeczywistym na platformie Zoom. Celem kursu jest przygotowanie studentów do napisania poprawnej metodologicznie (w szerokim sensie tego słowa) pracy magisterskiej. |
|
Pełny opis: |
Kurs ma formę warsztatową, skoncentrowaną na konkrentnych umiejętnościach, których uczyć będziemy się wspólnie na zajęciach. Ponieważ umiejętności mają charakter stricte praktyczny, nie ma podręcznika, który obejmowałby taki zakres materiału i umożliwiał przyswojenie umiejętności. Na pewno umiejętności tych można nabyć samodzielnie, poprzez praktykę. |
|
Literatura: |
UWAGA: Do tych zajęć nie ma podręcznika, wykaz literatury ma charakter pomocniczy. Powyższe prace są wystandaryzowane, wszystkie wydania są aktualne. Chris Hart, Doing a Literature Review: Releasing the Social Science Research Imagination (SAGE Study Skills Series) D. Della Porta, M.Keating, Approaches and Methodologies in the Social Sciences: A Pluralist Perspective, Cambridge University Press G.King, R.Keohane, S.Verba, Designing Social Inquiry: Scientific Inference in Qualitative Research, Princeton University Press. J.Miles, M.Shevlin, Applying Regression and Correlation, SAGE R.Abelson, Statistics as Principled Argument, Taylor & Francis. D.Silverman, Prowadzenie badań jakościowych, PWN D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, PWN. |
|
Uwagi: |
W czasie zamknięcia Wydziału zajęcia odbywać się będą na zoomie: Anna Wojciuk is inviting you to a scheduled Zoom meeting. Topic: Anna Wojciuk's Zoom Meeting Time: Dec 5, 2021 01:00 PM Warsaw Join Zoom Meeting https://us02web.zoom.us/j/82979728477?pwd=NUV0SUl0V0cxOW1Bd1BPZzZQQ1lCQT09 Meeting ID: 829 7972 8477 Passcode: Tt2Ssh |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.