Uniwersytet DEMO - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MM - Modele edukacji przedszkolnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MM/PW-MEP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MM - Modele edukacji przedszkolnej
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Standardy i modele edukacji przedszkolnej w krajach Unii Europejskiej.

Podstawowe potrzeby małych dzieci oraz znaczenie i formy wspierania rozwoju i edukacji w pierwszych latach życia.Diagnoza i ocena rozwoju dziecka w przedszkolu. Konstruowanie jakości edukacji przedszkolnej. Wielorakie spojrzenie na jakość programów edukacji przedszkolnej.

Podstawowe założenia i pytania edukacji elementarnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Pre-school education In the Europa Union 1995

Edukacja elementarna zeszyt 1

Murawska B. Segregacja na progu szkoły

Woodhead M, Dążenie ku teczy. Poszukiwanie standardów jakości edukacji 1998

Efekty uczenia się:

Student

-posiada wiedzę na temat współczesnych nurtów pedagogicznych;

-posiada wiedzę na temat różnorodnych programów edukacji przedszkolnej;

-poznaje różne metody pracy z dzieckiem w przedszkolach w krajach UE;

-posiada wiedzę na temat organizacji pracy dziecka w przedszkolu;

-zna różne sposoby oceny wytworów działalności dzieci;

-ma wiedzę na temat analizy porównawczej różnych systemów edukacji przedszkolnej w krajach UE.

w zakresie umiejętności:

-potrafi dokonać refleksyjnej analizy dotyczącej wielowymiarowości edukacji przedszkolnej;

-potrafi dokonać krytycznej analizy kultury pedagogicznej instytucji przedszkolnej w krajach UE;

-umie ocenić sposoby organizacji środowiska edukacyjnego w przedszkolu

w różnych krajach UE;

-umie ocenić adekwatność metod pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym

w przedszkolach w krajach UE.

w zakresie kompetencji społecznych:

-rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i podejmuje takie

działania;

-ma świadomość różnorodności pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym w

krajach UE;

-jest przekonany o potrzebie poszukiwania różnych rozwiązań edukacyjnych

odpowiednich dla dzieci w wieku przedszkolnym;

-postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie przedmiotu jest możliwe po uzyskaniu 60% wymaganych treści z kolokwium, które jest przeprowadzone na koniec kursu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Nowicka
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.
ul. Demo 1
01-234 Demo
tel: +48 123 456 789 https://usosweb.demo.usos.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-4652b4bdc (2024-02-29)

debug