MM - Modele edukacji przedszkolnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MM/PW-MEP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MM - Modele edukacji przedszkolnej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Standardy i modele edukacji przedszkolnej w krajach Unii Europejskiej. Podstawowe potrzeby małych dzieci oraz znaczenie i formy wspierania rozwoju i edukacji w pierwszych latach życia.Diagnoza i ocena rozwoju dziecka w przedszkolu. Konstruowanie jakości edukacji przedszkolnej. Wielorakie spojrzenie na jakość programów edukacji przedszkolnej. Podstawowe założenia i pytania edukacji elementarnej. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Pre-school education In the Europa Union 1995 Edukacja elementarna zeszyt 1 Murawska B. Segregacja na progu szkoły Woodhead M, Dążenie ku teczy. Poszukiwanie standardów jakości edukacji 1998 |
Efekty uczenia się: |
Student -posiada wiedzę na temat współczesnych nurtów pedagogicznych; -posiada wiedzę na temat różnorodnych programów edukacji przedszkolnej; -poznaje różne metody pracy z dzieckiem w przedszkolach w krajach UE; -posiada wiedzę na temat organizacji pracy dziecka w przedszkolu; -zna różne sposoby oceny wytworów działalności dzieci; -ma wiedzę na temat analizy porównawczej różnych systemów edukacji przedszkolnej w krajach UE. w zakresie umiejętności: -potrafi dokonać refleksyjnej analizy dotyczącej wielowymiarowości edukacji przedszkolnej; -potrafi dokonać krytycznej analizy kultury pedagogicznej instytucji przedszkolnej w krajach UE; -umie ocenić sposoby organizacji środowiska edukacyjnego w przedszkolu w różnych krajach UE; -umie ocenić adekwatność metod pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym w przedszkolach w krajach UE. w zakresie kompetencji społecznych: -rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i podejmuje takie działania; -ma świadomość różnorodności pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym w krajach UE; -jest przekonany o potrzebie poszukiwania różnych rozwiązań edukacyjnych odpowiednich dla dzieci w wieku przedszkolnym; -postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu jest możliwe po uzyskaniu 60% wymaganych treści z kolokwium, które jest przeprowadzone na koniec kursu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Nowicka | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.