Uniwersytet DEMO - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MM-Modele edukacji przedszkolnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NZ2-MM/PW-MEP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MM-Modele edukacji przedszkolnej
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Standardy i modele edukacji przedszkolnej w krajach Unii Europejskiej.

Podstawowe potrzeby małych dzieci oraz znaczenie i formy wspierania rozwoju i edukacji w pierwszych latach życia.Diagnoza i ocena rozwoju dziecka w przedszkolu. Konstruowanie jakości edukacji przedszkolnej. Wielorakie spojrzenie na jakość programów edukacji przedszkolnej.

Podstawowe założenia i pytania edukacji elementarnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Pre-school education In the Europa Union 1995

Edukacja elementarna zeszyt 1

Murawska B. Segregacja na progu szkoły

Woodhead M, Dążenie ku teczy. Poszukiwanie standardów jakości edukacji 1998

Efekty uczenia się:

Student

-posiada wiedze na temat współczesnych nurtow pedagogicznych;

-posiada eirdze na temat różnorodnych programów edukacji przedszkolnej;

-poznaje rozne metody pracy z dzieckiem w przedszkolach w krajach UE;

-posiada wiedze na twmat organizacji pracy dziecka w przedszkolu;

-zna rozne sposoby oceny wytworow działalności dzieci;

-ma wiedze na temat analizy porównawczej roznych systemow edukacji przedszkolnej w krajach UE.

W zakresie umiejetnosci:

-potrafi dokonać refleksyjnej dotyczącej wielowymiarowosci edukacji pezedszkolnej

-potrafi dokonać krytycznej analizy kultury pedagogicznej instytucji przedszkolnej w krajach UE;-

-umie ocenic sposoby organizacji środowiska edukacyjnego w przedszkolu

w roznych krajach UE;

-umie ocenic adekwatność metod pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym

w przedszkolach w krajach UE.

W zakresie kompetencji społecznych:

-rozumie potrzebe ciągłego dokształcania się zawodowego i podejmuje takie dzi

działania;

-ma swiadomosc roznorodnosci pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym w

krajach UE;

-jest przekonany o potrzebie poszukiwania roznych rozwiazan edukacyjnych

odpowiednich dla dzieici w wieku przedszkolnym;

-postepuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.
ul. Demo 1
01-234 Demo
tel: +48 123 456 789 https://usosweb.demo.usos.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-4652b4bdc (2024-02-29)

debug