Konwersatorium lingwistyczno-dydaktyczne 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3020-J1B1K1-MLD |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium lingwistyczno-dydaktyczne 1 |
Jednostka: | Katedra Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest zapoznanie się uczestników z problematycznymi aspektami analiz języków migowych, z jakimi zmagały się opisy dawne oraz zmagają się opisy współczesne. Konwersatorium podzielone jest na dwie niezależne części (dwa semestry). |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu omawiane są zagadnienia związane z analizą języków migowych i wynikającymi z niej trudnościami. Zajęcia pozwalają zapoznać się z podstawową terminologią lingwistyki migowej i metodologią badań. |
Literatura: |
Udostępniana przez osobę prowadzącą zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć student/studentka [wiedza] Zna miejsce i znaczenie lingwistyki teoretycznej (także migowej) i stosowanej w systemie nauk oraz o ich specyfikę metodologiczną i przedmiotową, terminologię, główne kierunki rozwoju i metody badawcze. Zna sposoby notacji języka migowego oraz użyteczności narzędzi informatycznych do analizy i przetwarzania języków migowych oraz gromadzenia dużych zbiorów danych. [umiejętności] Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu lingwistyki migowej i lingwistyki języków fonicznych, rozwijając swoje umiejętności zawodowe. Potrafi projektować i prowadzić proste badania z dziedziny językoznawstwa migowego (formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia badawcze, argumentować i uzasadniać własne stanowisko teoretyczne i metodologiczne z krytycznymi odwołaniami do poglądów innych autorów, wyciągać wnioski, opracowywać i prezentować wyniki, wskazywać kierunki dalszych badań). Potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów językowych oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Potrafi przygotować oryginalną pracę pisemną o charakterze naukowym z wykorzystaniem teorii z zakresu lingwistyki języków fonicznych i lingwistyki migowej. [kompetencje społeczne] Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Posiada umiejętność określania w pracy badawczej i zawodowej priorytetów i planowania działań służących ich realizacji oraz myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy |
Metody i kryteria oceniania: |
Obowiązkowa obecność na zajęciach. Końcowy test zaliczeniowy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Praczyk, Andrzej Suchecki, Rafał Zwoliński | |
Prowadzący grup: | Rafał Zwoliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
|
Uwagi: |
W przypadku zajęć zdalnych – spotkania z wykorzystaniem narzędzi ZOOM i Google Meet. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.