Seminarium magisterskie lingwistyczno-dydaktyczne 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3020-J1B1S2-MLD |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie lingwistyczno-dydaktyczne 2 |
Jednostka: | Katedra Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z praktycznym zastosowaniem poznanych metodologii badawczych tak, by na podstawie samodzielnie zaplanowanego i przeprowadzonego badania mogli przygotować pracę magisterską z zakresu językoznawstwa migowego w odniesieniu do PJM Przedmiot trwa cztery semestry. Każdy semestr ma własną specyfikę, wynikającą ze sposobu zaplanowania pracy słuchaczy nad pracą magisterską. Każdy semestr jest osobno zaliczany |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Pełny opis: |
Drugi semestr seminarium magisterskiego jest poświęcony szczegółowej problematyce metodologicznej wybranych publikacji z zakresu lingwistyki migowej (odnoszącej się do problematyki planowanych prac magisterskich), krytycznemu omawianiu zastosowanej metodologii oraz zagadnieniom warsztatu badawczego. |
Literatura: |
Podawana przez prowadzących zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć student/studentka [Wiedza] zna metody badawcze używane w językoznawstwie migowym, tak teoretycznym, jak i stosowanym ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o głównych kierunkach rozwoju lingwistyki oraz o najważniejszych nowych odkryciach naukowych w zakresie lingwistyki teoretycznej języków migowych oraz lingwistyki stosowanej [Umiejętności] potrafi w sposób pogłębiony wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację przy użyciu różnych źródeł i sposobów posiada pogłębione umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, wyciąganie wniosków, opracowanie i prezentacja wyników, wskazywanie kierunków dalszych badań) pozwalające na rozwiązywanie różnorodnych zadań i problemów w obrębie lingwistyki teoretycznej i glottodydaktyki potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu lingwistyki migowej i lingwistyki języków fonicznych, rozwijając swoje umiejętności badawcze potrafi sprawnie posługiwać się ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami z zakresu lingwistyki stosowanej i teoretycznej posiada rozbudowane umiejętności argumentowania z krytycznymi odwołaniami do poglądów innych autorów posiada umiejętność przygotowania oryginalnych prac pisemnych z wykorzystaniem teorii z zakresu lingwistyki języków fonicznych i lingwistyki migowej posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w polskim fonicznym oz wykorzystaniem ujęć teoretycznych z wybranej dziedziny lingwistyki migowej [Kompetencje] dobrze zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i swoich umiejętności i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w pracy badawczej określić priorytety i zaplanować działania służące ich realizacji głęboko rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w badaniach naukowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Obowiązkowa obecność na zajęciach. Warunkiem zaliczenia semestru II jest obowiązkowa obecność na zajęciach i wykazanie postępów w przygotowaniu pracy dyplomowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM-MGR
SEM-MGR
SEM-MGR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Praczyk, Andrzej Suchecki, Rafał Zwoliński | |
Prowadzący grup: | Ewelina Orłowska, Andrzej Suchecki, Rafał Zwoliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium magisterskie - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.