Uniwersytet DEMO - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic teaching (C) workshop - Basic of adult didactics in practice EN

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-SZD-DSW-C-Woj
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Academic teaching (C) workshop - Basic of adult didactics in practice EN
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy: Zajęcia obowiązkowe dla I semestru kształcenia w SDNS
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

10 h workshop, discussion, skills development, demonstration, exercise, instruction, staging,

Pełny opis: (tylko po angielsku)

During these workshops, doctoral students will be introduced to the basic concepts of adult didactics, and will also be able to practice some of the assumptions. The workshops will cover the following topics:

1. Basic concepts in didactics.

2. Memory processes, rules of memory functioning, mnemonics.

3. Methods and techniques of teaching adults.

4. Learning goals. David Kolb’s cycle.

5. Learning in the digital age – contemporary dilemmas.

6. Methods – specificity of adult learning (knowledge structure, dominant mental functions, motivation to learn, attitude towards education, susceptibility to change, the role of control the assessment).

7. Exercise – behavioral self-portrait.

Literatura: (tylko po angielsku)

• Arnold R. (2005) Approaches to Adult Education, International Labour Office/Cinterfor

• Bierema L., Merriam S. (2013) Adult Learning: linking theory and practice, Jossey-Bass.

• Brookfield S. (2013) Understanding and Facilitating Adult Learning: A Comprehensive Analysis of Principles and Effective Practices, Jossey-Bass.

• Smith P. (2018) Free Range Learning in the Digital Age: The Emerging Revolution in College, Career, and Education, SelectBooks

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

• Is able to communicate on specialized topics on a level that enables active participation in the international scientific community.

• Can initiate a debate.

• Can independently plan and act for his own development as well as inspire and organize the development of other people.

• Can plan classes or groups of classes and implement them using modern methods and tools.

• Understands the differences between leading the learning process for children and young adults

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

The workshops last 10 hours. Absence is possible for 1.5 hours of classes.

To pass:

1. Prepare a short exercise using chosen teaching method

2. Present it to the group (exercise should take 10 minutes maximum).

If student do not pass, he will have to prepare the presentation again.

Students own work (activity during classes, quality of the presentation)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksander Mścichowski
Prowadzący grup: Aleksander Mścichowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

10 h workshop, discussion, skills development, demonstration, exercise, instruction, staging,

Pełny opis: (tylko po angielsku)

During these workshops, doctoral students will be introduced to the basic concepts of adult didactics, and will also be able to practice some of the assumptions. The workshops will cover the following topics:

1. Basic concepts in didactics.

2. Memory processes, rules of memory functioning, mnemonics.

3. Methods and techniques of teaching adults.

4. Learning goals. David Kolb’s cycle.

5. Learning in the digital age – contemporary dilemmas.

6. Methods – specificity of adult learning (knowledge structure, dominant mental functions, motivation to learn, attitude towards education, susceptibility to change, the role of control the assessment).

7. Exercise – behavioral self-portrait.

Literatura: (tylko po angielsku)

• Arnold R. (2005) Approaches to Adult Education, International Labour Office/Cinterfor

• Bierema L., Merriam S. (2013) Adult Learning: linking theory and practice, Jossey-Bass.

• Brookfield S. (2013) Understanding and Facilitating Adult Learning: A Comprehensive Analysis of Principles and Effective Practices, Jossey-Bass.

• Smith P. (2018) Free Range Learning in the Digital Age: The Emerging Revolution in College, Career, and Education, SelectBooks

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksander Mścichowski
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

10 h workshop, discussion, skills development, demonstration, exercise, instruction, staging,

Pełny opis: (tylko po angielsku)

During these workshops, doctoral students will be introduced to the basic concepts of adult didactics, and will also be able to practice some of the assumptions. The workshops will cover the following topics:

1. Basic concepts in didactics.

2. Memory processes, rules of memory functioning, mnemonics.

3. Methods and techniques of teaching adults.

4. Learning goals. David Kolb’s cycle.

5. Learning in the digital age – contemporary dilemmas.

6. Methods – specificity of adult learning (knowledge structure, dominant mental functions, motivation to learn, attitude towards education, susceptibility to change, the role of control the assessment).

7. Exercise – behavioral self-portrait.

Literatura: (tylko po angielsku)

• Arnold R. (2005) Approaches to Adult Education, International Labour Office/Cinterfor

• Bierema L., Merriam S. (2013) Adult Learning: linking theory and practice, Jossey-Bass.

• Brookfield S. (2013) Understanding and Facilitating Adult Learning: A Comprehensive Analysis of Principles and Effective Practices, Jossey-Bass.

• Smith P. (2018) Free Range Learning in the Digital Age: The Emerging Revolution in College, Career, and Education, SelectBooks

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.
ul. Demo 1
01-234 Demo
tel: +48 123 456 789 https://usosweb.demo.usos.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-4652b4bdc (2024-02-29)

debug