O promocji środków przekazu-między teorią a praktyką
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-SZD-PŚP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | O promocji środków przekazu-między teorią a praktyką |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
ZAJĘCIA SPECJALIZACYJNE 15 godzinny wykład z elementami dyskusji. Wykład z wykorzystaniem prezentacji (w tym licznych materiałów wideo); elementy dyskusji przy wątkach związanych z promocją wizerunkową. |
Pełny opis: |
Niniejszy przedmiot poświęcony jest analizie zjawiska promocji mediów, czy tego, jak realizują one własne działania promocyjne. Innymi słowy, w ramach naszych spotkań będziemy poruszać się w obrębie komunikacyjnych aspektów marketingu medialnego. Ze względu na to, iż zagadnienie promocji mediów jest nierozerwalnie związane z codzienną praktyką nadawców i wydawców, każdy wykład będzie maksymalnie wzbogacony różnorodnymi, praktycznymi przykładami działań komunikacyjnych mediów. Plan zajęć przedstawia się następująco: Promocja mediów – miejsce w marketingu medialnym (pomiędzy koncepcjami 4P, 4C a 7P), z uwzględnieniem multiplatformizacji medialnej i jej wpływem na promocję; definiowanie promocji mediów oraz jej unikatowość. Jeden wykład. Klasyfikacja promocji mediów i role poszczególnych odmian promocji: prosprzedażowa (handlowa, konsumencka, biznesowa) oraz prowizerunkowa (wewnętrzna: autopromocja i autocross promocja oraz zewnętrzna i mieszana; uwarunkowania prawne). Jeden wykład. Techniki i narzędzia promocji prosprzedażowej w prasie, radiu, telewizji i Internecie (z elementami wpływu pandemii na aktywność prosprzedażową). Jeden wykład. Techniki i narzędzia promocji wizerunkowej w prasie, radiu, telewizji i Internecie: autopromocja i autocross promocja (z elementami wpływu pandemii na aktywność autopromocyjną i autocross promocyjną). Dwa wykłady. Techniki i narzędzia promocji wizerunkowej w prasie, radiu, telewizji i Internecie: promocja zewnętrzna (z elementami wpływu pandemii na aktywność promocji zewnętrznej). Dwa wykłady Multiplatformizacja i opowieść transmedialna w mediach – budowanie uniwersów marek jako przykład „superkomunikacji marketingowej”. Jeden wykład. |
Literatura: |
Hardy, J. (2010). Cross-media promotion. Peter Lang Publishing, Inc. Järventie-Thesleff, R., Moisander, J. and Villi, M. (2014). The strategic challenge of continuous change in multi-platform media organizations – a strategy-as-practice perspective. International Journal on Media Management, 16(3–4), pp. 123–138. Jupowicz-Ginalska, A. (2015). Serwisy informacyjne a autopromocja środków przekazu – na przykładzie „Faktów” TVN. Zeszyty Prasoznawcze, 58/3(223), 688–703. DOI 10.4467/2299-6362PZ.15.046.4248 Jupowicz-Ginalska, A. (2016). Event środków przekazu jako narzędzie promocji przedsiębiorstw medialnych – opis zjawiska. W M. Łosiewicz & A. Ryłko-Kurpiewska (Red.), Tom 1: Media Biznes Kultura. W kręgu starych i nowych mediów (s. 195–233). Kivara Co. Galway-Gdynia: Novae Res – TrueSign. Jupowicz-Ginalska, A. (2018). Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku. Zeszyty Prasoznawcze, 60(4), pp. 845–865. Lee, N.Y., Baek, K., Pae, J.K, Jeong, S.H. & Jung, N. (2018). Self -coverage for public interest or self -promotion: How media cross-ownership structures affect news content in South Korea. Journalism. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/1464884918763503. Panis, K., van den Bulck, H., Verschraegen, B., van der Burg, M., & Paulussen, S. (2015). Does Media Cross-Ownership Translate into Cross-Promotion?. Journalism Studies, 16(6), 868-886, https://doi.org/10.1080/1461670X.2014.953780. Siegert, G. (2008). Self Promotion: Pole Position in Media Brand Management. In: M. Ots (Ed.), Media Brands and Branding (pp. 11-26). Jönköping International Business School – Jönköping University. Tang, T., Newton, G.D., Wang, X. (2007). Does Synergy Work? An Examination of Cross-Promotion Effects. The International Journal on Media Management, 9(4), 127-134, http://dx.doi.org/10.1080/14241270701632654. Terry, Ch. (2013). Cross-Promotion, Self-Promotion Effects in News Media. The McMaster Journal of Communication, 10, 6-25. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Doktorant dysponuje specjalistyczną wiedzą z zakresu promocji środków przekazu. Zna definicję i klasyfikację fenomenu, charakteryzuje jego liczne techniki i narzędzia (wraz z podawaniem konkretnych przykładów praktycznych). Doktorant rozpoznaje uwarunkowania prawne promocji mediów, jak również rozumie powiązania między promocją a kreacją uniwersów marek medialnych. Umiejętności Doktorant umie zastosować teoretyczną wiedzę w aktywności praktycznej. Potrafi przełożyć systematykę promocji na działania w pracy, odnoszącej się do szeroko rozumianych mediów (działy marketingu, PR czy promocji, zarówno mediów, jak i instytucji z nimi powiązanych). Inne kompetencje Doktorant, łącząc wiedzę teoretyczną i nabyte umiejętności praktyczne, zyskuje szansę na znaczny rozwój zawodowy w branży medialnej, rozumianej szerzej niż wyłącznie dziennikarstwo (np. działy marketingu/PR firm medialnych). |
Metody i kryteria oceniania: |
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: w związku z tym, że zajęcia przyjmują postać wykładów, obecność na zajęciach nie jest obowiązkowa (tzn. nie jest sprawdzana lista obecności na każdych zajęciach). Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego). W czasie sesji doktoranci piszą test, sprawdzający ich wiedzę. Test składa się z 20 pytań: 15 zamkniętych, wielokrotnego wyboru, punktowanych po 1 (nie ma połówek ocen, niepełna poprawna odpowiedź to 0 punktów). 5 otwartych, punktowanych pi 2 punkty (od 0 do 2, można tu uzyskać połówki). W trakcie sesji poprawkowej zaliczenie przyjmuje formę ustną (chyba że doktorant nie pisał testu, wówczas musi go napisać). Każdy zdający otrzymuje trzy przekrojowe pytania z obowiązującego materiału i na tej podstawie jest oceniany. metody weryfikacji efektów uczenia się: test (sesja) oraz egzamin ustny (sesja poprawkowa). kryteria oceniania: Za test można maksymalnie zdobyć 25 punktów. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie minimum 14 punktów. Warunkiem uzyskania zaliczenia z egzaminu ustnego jest poprawna odpowiedź na dwa z trzech pytań. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sebastian Nyszka | |
Prowadzący grup: | Sebastian Nyszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
|
Skrócony opis: |
15 godzinny wykład z elementami konwersatorium Wykład z wykorzystaniem prezentacji (w tym licznych materiałów wideo); elementy dyskusji przy wątkach związanych z promocją wizerunkową. |
|
Pełny opis: |
Niniejszy przedmiot poświęcony jest analizie zjawiska promocji mediów, czy tego, jak realizują one własne działania promocyjne. Innymi słowy, w ramach naszych spotkań będziemy poruszać się w obrębie komunikacyjnych aspektów marketingu medialnego. Ze względu na to, iż zagadnienie promocji mediów jest nierozerwalnie związane z codzienną praktyką nadawców i wydawców, każdy wykład będzie maksymalnie wzbogacony różnorodnymi, praktycznymi przykładami działań komunikacyjnych mediów. Plan zajęć przedstawia się następująco: • Promocja mediów – miejsce w marketingu medialnym (pomiędzy koncepcjami 4P, 4C a 7P), z uwzględnieniem multiplatformizacji medialnej i jej wpływem na promocję; definiowanie promocji mediów oraz jej unikatowość. Jeden wykład. • Klasyfikacja promocji mediów i role poszczególnych odmian promocji: prosprzedażowa (handlowa, konsumencka, biznesowa) oraz prowizerunkowa (wewnętrzna: autopromocja i autocross promocja oraz zewnętrzna i mieszana; uwarunkowania prawne). Jeden wykład. • Techniki i narzędzia promocji prosprzedażowej w prasie, radiu, telewizji i Internecie (z elementami wpływu pandemii na aktywność prosprzedażową). Jeden wykład. • Techniki i narzędzia promocji wizerunkowej w prasie, radiu, telewizji i Internecie: autopromocja i autocross promocja (z elementami wpływu pandemii na aktywność autopromocyjną i autocross promocyjną). Dwa wykłady. • Techniki i narzędzia promocji wizerunkowej w prasie, radiu, telewizji i Internecie: promocja zewnętrzna (z elementami wpływu pandemii na aktywność promocji zewnętrznej). Dwa wykłady • Multiplatformizacja i opowieść transmedialna w mediach – budowanie uniwersów marek jako przykład „superkomunikacji marketingowej”. Jeden wykład. |
|
Literatura: |
• Hardy, J. (2010). Cross-media promotion. Peter Lang Publishing, Inc. • Järventie-Thesleff, R., Moisander, J. and Villi, M. (2014). The strategic challenge of continuous change in multi-platform media organizations – a strategy-as-practice perspective. International Journal on Media Management, 16(3–4), pp. 123–138. • Jupowicz-Ginalska, A. (2015). Serwisy informacyjne a autopromocja środków przekazu – na przykładzie „Faktów” TVN. Zeszyty Prasoznawcze, 58/3(223), 688–703. DOI 10.4467/2299-6362PZ.15.046.4248 • Jupowicz-Ginalska, A. (2016). Event środków przekazu jako narzędzie promocji przedsiębiorstw medialnych – opis zjawiska. W M. Łosiewicz & A. Ryłko-Kurpiewska (Red.), Tom 1: Media Biznes Kultura. W kręgu starych i nowych mediów (s. 195–233). Kivara Co. Galway-Gdynia: Novae Res – TrueSign. • Jupowicz-Ginalska, A. (2018). Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku. Zeszyty Prasoznawcze, 60(4), pp. 845–865. • Lee, N.Y., Baek, K., Pae, J.K, Jeong, S.H. & Jung, N. (2018). Self -coverage for public interest or self -promotion: How media cross-ownership structures affect news content in South Korea. Journalism. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/1464884918763503. • Panis, K., van den Bulck, H., Verschraegen, B., van der Burg, M., & Paulussen, S. (2015). Does Media Cross-Ownership Translate into Cross-Promotion?. Journalism Studies, 16(6), 868-886, https://doi.org/10.1080/1461670X.2014.953780. • Siegert, G. (2008). Self Promotion: Pole Position in Media Brand Management. In: M. Ots (Ed.), Media Brands and Branding (pp. 11-26). Jönköping International Business School – Jönköping University. • Tang, T., Newton, G.D., Wang, X. (2007). Does Synergy Work? An Examination of Cross-Promotion Effects. The International Journal on Media Management, 9(4), 127-134, http://dx.doi.org/10.1080/14241270701632654. • Terry, Ch. (2013). Cross-Promotion, Self-Promotion Effects in News Media. The McMaster Journal of Communication, 10, 6-25. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sebastian Nyszka | |
Prowadzący grup: | Sebastian Nyszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
|
Skrócony opis: |
15 godzinny wykład z elementami konwersatorium Wykład z wykorzystaniem prezentacji (w tym licznych materiałów wideo); elementy dyskusji przy wątkach związanych z promocją wizerunkową. |
|
Pełny opis: |
Niniejszy przedmiot poświęcony jest analizie zjawiska promocji mediów, czy tego, jak realizują one własne działania promocyjne. Innymi słowy, w ramach naszych spotkań będziemy poruszać się w obrębie komunikacyjnych aspektów marketingu medialnego. Ze względu na to, iż zagadnienie promocji mediów jest nierozerwalnie związane z codzienną praktyką nadawców i wydawców, każdy wykład będzie maksymalnie wzbogacony różnorodnymi, praktycznymi przykładami działań komunikacyjnych mediów. Plan zajęć przedstawia się następująco: • Promocja mediów – miejsce w marketingu medialnym (pomiędzy koncepcjami 4P, 4C a 7P), z uwzględnieniem multiplatformizacji medialnej i jej wpływem na promocję; definiowanie promocji mediów oraz jej unikatowość. Jeden wykład. • Klasyfikacja promocji mediów i role poszczególnych odmian promocji: prosprzedażowa (handlowa, konsumencka, biznesowa) oraz prowizerunkowa (wewnętrzna: autopromocja i autocross promocja oraz zewnętrzna i mieszana; uwarunkowania prawne). Jeden wykład. • Techniki i narzędzia promocji prosprzedażowej w prasie, radiu, telewizji i Internecie (z elementami wpływu pandemii na aktywność prosprzedażową). Jeden wykład. • Techniki i narzędzia promocji wizerunkowej w prasie, radiu, telewizji i Internecie: autopromocja i autocross promocja (z elementami wpływu pandemii na aktywność autopromocyjną i autocross promocyjną). Dwa wykłady. • Techniki i narzędzia promocji wizerunkowej w prasie, radiu, telewizji i Internecie: promocja zewnętrzna (z elementami wpływu pandemii na aktywność promocji zewnętrznej). Dwa wykłady • Multiplatformizacja i opowieść transmedialna w mediach – budowanie uniwersów marek jako przykład „superkomunikacji marketingowej”. Jeden wykład. |
|
Literatura: |
• Hardy, J. (2010). Cross-media promotion. Peter Lang Publishing, Inc. • Järventie-Thesleff, R., Moisander, J. and Villi, M. (2014). The strategic challenge of continuous change in multi-platform media organizations – a strategy-as-practice perspective. International Journal on Media Management, 16(3–4), pp. 123–138. • Jupowicz-Ginalska, A. (2015). Serwisy informacyjne a autopromocja środków przekazu – na przykładzie „Faktów” TVN. Zeszyty Prasoznawcze, 58/3(223), 688–703. DOI 10.4467/2299-6362PZ.15.046.4248 • Jupowicz-Ginalska, A. (2016). Event środków przekazu jako narzędzie promocji przedsiębiorstw medialnych – opis zjawiska. W M. Łosiewicz & A. Ryłko-Kurpiewska (Red.), Tom 1: Media Biznes Kultura. W kręgu starych i nowych mediów (s. 195–233). Kivara Co. Galway-Gdynia: Novae Res – TrueSign. • Jupowicz-Ginalska, A. (2018). Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku. Zeszyty Prasoznawcze, 60(4), pp. 845–865. • Lee, N.Y., Baek, K., Pae, J.K, Jeong, S.H. & Jung, N. (2018). Self -coverage for public interest or self -promotion: How media cross-ownership structures affect news content in South Korea. Journalism. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/1464884918763503. • Panis, K., van den Bulck, H., Verschraegen, B., van der Burg, M., & Paulussen, S. (2015). Does Media Cross-Ownership Translate into Cross-Promotion?. Journalism Studies, 16(6), 868-886, https://doi.org/10.1080/1461670X.2014.953780. • Siegert, G. (2008). Self Promotion: Pole Position in Media Brand Management. In: M. Ots (Ed.), Media Brands and Branding (pp. 11-26). Jönköping International Business School – Jönköping University. • Tang, T., Newton, G.D., Wang, X. (2007). Does Synergy Work? An Examination of Cross-Promotion Effects. The International Journal on Media Management, 9(4), 127-134, http://dx.doi.org/10.1080/14241270701632654. • Terry, Ch. (2013). Cross-Promotion, Self-Promotion Effects in News Media. The McMaster Journal of Communication, 10, 6-25. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.