Uniwersytet DEMO - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Paper writing: from first ideas to successful submission

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-SZD-WN-PW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Paper writing: from first ideas to successful submission
Jednostka: Wydział Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

15 godzinny warsztat

Pełny opis:

Warsztaty te będą uczyć doktorantów jak z sukcesem komunikować akademickiej publiczności wyniki swoich badań na dany temat, jak również mają na celu pomoc doktorantom w rozwinięciu umiejętności pisania. Warsztaty dadzą uczestnikom możliwość pracy nad ich własnymi artykułami naukowymi i rozwinięcia ich od pierwszych pomysłów do pierwszych szkiców. Po wybraniu tematu artykułów i ich koncepcji, uczestnicy otrzymają od prowadzącej, jak i od innych uczestników pomoc w rozwinięciu szczegółowego szkicu. Studenci nauczą się jak prawidłowo ustrukturalizować artykuły, rozwinąć potrzebne części, wybrać źródła, przygotować i zaprezentować zawartość. Warsztaty będą również prezentować cechy stylu akademickiego, rekomendowane sposoby formatowania i cytowania. Doktoranci otrzymają również rady jak wybrać odpowiednie czasopismo i efektywną strategię publikacyjną dla ich planowanych artykułów. Dowiedzą się o procesie recenzyjnym, aby mogli krytycznie ocenić własną pracę i skutecznie poradzić sobie z przyszłymi recenzjami. Szkice artykułów będą mogły być przygotowane przez uczestników albo po angielsku albo po polsku.

Literatura:

Belcher W. 2009. Writing Your Journal Article in Twelve Weeks: A Guide to Academic Publishing, SAGE.

Coffin C., ‎M. Curry, ‎S. Goodman at al. 2005. Teaching Academic Writing: A Toolkit for Higher Education. Routledge.

Craswell G. 2005. Writing for Academic Success, SAGE.

Gosden H. 1995. “Success in research article writing and revision: A social-constructionist perspective”, English for Specific Purposes, Vol. 14(1).

Johnson A. 2016. Academic Writing: Process and Product, Rowman & Littlefield Publishers.

Leki I. 1998. Academic Writing Instructor's Manual: Exploring Processes, St. Martin Press.

Maree J., A. Pillay 2012. “How To Get Published in Scholarly Journals: the Art, Science and Skill of Article Writing”, International Journal Of Psychology, Vol. 47.

Murray R. 2013. Writing for Academic Journals. Open University Press.

Murray R., ‎S. Moore 2006. The Handbook Of Academic Writing: A Fresh Approach, McGraw Hill.

Rocco T., T. Hatcher 2011. The Handbook of Scholarly Writing and Publishing, Willey.

Swales J., C. Feak 2012. Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills, University of Michigan Press.

Sternberg R., K. Sternberg 2016. The Psychologist's Companion: A Guide to Professional Success for Students, Teachers, and Researchers, Cambridge University Press.

Thomson P., B. Kamler 2013. Writing for Peer Reviewed Journals: Strategies for Getting Published, Routledge.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

doktorant zna i rozumie:

- podstawowe zasady transferu wiedzy do sfery gospodarczej i społecznej oraz komercjalizacji wyników działalności naukowej i know-how związanego z tymi wynikami.

- metodologię badań naukowych.

Umiejętności:

doktorant potrafi:

- wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności:

- definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą

- rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować

- wnioskować na podstawie wyników badań naukowych

- dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej

i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy.

- komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym

- planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze, także

w środowisku międzynarodowym.

- samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób.

Kompetencje:

doktorant jest gotów do:

- krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej lub artystycznej

Metody i kryteria oceniania:

Zadania pisemne, dyskusje grupowe i ogólne, konsultacje. Przygotowywanie materiałów i aktywny udział w warsztatach oraz złożenie szkicu artykułu

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-06-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Konrad Krukowski, Katarzyna Świąder
Prowadzący grup: Konrad Krukowski, Katarzyna Świąder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.
ul. Demo 1
01-234 Demo
tel: +48 123 456 789 https://usosweb.demo.usos.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-4652b4bdc (2024-02-29)

debug