Paper writing: from first ideas to successful submission
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-SZD-WN-PW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Paper writing: from first ideas to successful submission |
Jednostka: | Wydział Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
15 godzinny warsztat |
Pełny opis: |
Warsztaty te będą uczyć doktorantów jak z sukcesem komunikować akademickiej publiczności wyniki swoich badań na dany temat, jak również mają na celu pomoc doktorantom w rozwinięciu umiejętności pisania. Warsztaty dadzą uczestnikom możliwość pracy nad ich własnymi artykułami naukowymi i rozwinięcia ich od pierwszych pomysłów do pierwszych szkiców. Po wybraniu tematu artykułów i ich koncepcji, uczestnicy otrzymają od prowadzącej, jak i od innych uczestników pomoc w rozwinięciu szczegółowego szkicu. Studenci nauczą się jak prawidłowo ustrukturalizować artykuły, rozwinąć potrzebne części, wybrać źródła, przygotować i zaprezentować zawartość. Warsztaty będą również prezentować cechy stylu akademickiego, rekomendowane sposoby formatowania i cytowania. Doktoranci otrzymają również rady jak wybrać odpowiednie czasopismo i efektywną strategię publikacyjną dla ich planowanych artykułów. Dowiedzą się o procesie recenzyjnym, aby mogli krytycznie ocenić własną pracę i skutecznie poradzić sobie z przyszłymi recenzjami. Szkice artykułów będą mogły być przygotowane przez uczestników albo po angielsku albo po polsku. |
Literatura: |
Belcher W. 2009. Writing Your Journal Article in Twelve Weeks: A Guide to Academic Publishing, SAGE. Coffin C., M. Curry, S. Goodman at al. 2005. Teaching Academic Writing: A Toolkit for Higher Education. Routledge. Craswell G. 2005. Writing for Academic Success, SAGE. Gosden H. 1995. “Success in research article writing and revision: A social-constructionist perspective”, English for Specific Purposes, Vol. 14(1). Johnson A. 2016. Academic Writing: Process and Product, Rowman & Littlefield Publishers. Leki I. 1998. Academic Writing Instructor's Manual: Exploring Processes, St. Martin Press. Maree J., A. Pillay 2012. “How To Get Published in Scholarly Journals: the Art, Science and Skill of Article Writing”, International Journal Of Psychology, Vol. 47. Murray R. 2013. Writing for Academic Journals. Open University Press. Murray R., S. Moore 2006. The Handbook Of Academic Writing: A Fresh Approach, McGraw Hill. Rocco T., T. Hatcher 2011. The Handbook of Scholarly Writing and Publishing, Willey. Swales J., C. Feak 2012. Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills, University of Michigan Press. Sternberg R., K. Sternberg 2016. The Psychologist's Companion: A Guide to Professional Success for Students, Teachers, and Researchers, Cambridge University Press. Thomson P., B. Kamler 2013. Writing for Peer Reviewed Journals: Strategies for Getting Published, Routledge. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: doktorant zna i rozumie: - podstawowe zasady transferu wiedzy do sfery gospodarczej i społecznej oraz komercjalizacji wyników działalności naukowej i know-how związanego z tymi wynikami. - metodologię badań naukowych. Umiejętności: doktorant potrafi: - wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: - definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą - rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować - wnioskować na podstawie wyników badań naukowych - dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy. - komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym - planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze, także w środowisku międzynarodowym. - samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób. Kompetencje: doktorant jest gotów do: - krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej lub artystycznej |
Metody i kryteria oceniania: |
Zadania pisemne, dyskusje grupowe i ogólne, konsultacje. Przygotowywanie materiałów i aktywny udział w warsztatach oraz złożenie szkicu artykułu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Konrad Krukowski, Katarzyna Świąder | |
Prowadzący grup: | Konrad Krukowski, Katarzyna Świąder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.