Matematyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-LM-Z1MAT |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Matematyka |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
LM-ZAOCZNE I STOPNIA 1 semestr, 1 rok |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Podstawowe matematyczne aspekty modelowania i optymalizacji zjawisk społeczno ekonomicznych. |
Pełny opis: |
Interpretacja i zastosowanie prezentowanych twierdzeń i pojęć matematycznych podczas realizacji przedmiotu daje możliwość rozumowania i nabywania umiejętności w takich dziedzinach nauki jak: statystyka, metody optymalizacyjne, ekonomia. Matematyka dostarcza zatem elementarnych narzędzi opisu, analizy i interpretacji zagadnień związanych z wymienionymi dziedzinami nauki. W ramach przedmiotu student zapozna się z działaniami na macierzach, elementami programowania liniowego, rachunkiem różniczkowymi oraz podstawami statystyki. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Gurgul H., Suder M.: Matematyka dla kierunków ekonomicznych Przykłady i zadania wraz z repetytorium ze szkoły średniej, Wyd. 6, Wolters Kluwer, Warszawa 2015. 2. Gawinecki J.: Matematyka dla ekonomistów, Uczelnia Łazarskiego, Warszawa 2010. 3. Banaś J.: Matematyka dla ekonomistów, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania, Rzeszów 2001. 4. Matołka M.: Matematyka dla ekonomistów, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011. Literatura uzupełniająca: 1. Krysicki W., Włodarski L.: Analiza matematyczna w zadaniach, część I, II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012. 2. Leitner R.: Zarys matematyki wyższej dla studentów, część I, II, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2005. 3. Leitner R., Matuszewski W., Rojek Z.: Zadania z matematyki wyższej, część I, II, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, .Warszawa 2003. 4. Szpila a.: matematyka, wydawnictwo uniwersytetu rzeszowskiego, Rzeszów 2013 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student zna podstawy działań na macierzach, rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej, statystyki opisowej. Umiejętności: Student 1. Wykorzystuje rachunek macierzowy w rozwiązywaniu zadań programowania liniowego. 2. Wykorzystuje rachunek różniczkowy funkcji jednej w rozwiązywaniu problemów optymalizacyjnych i ekonomicznych. 3. Wykorzystuje program Excel w rozwiązywaniu problemów matematycznych. Kompetencje społeczne: Student 1. Wykorzystuje źródła informacji w celu doskonalenia wiedzy i umiejętności. 2. Przejawia postawy samodzielnego działania w uczeniu się i organizacji pracy własnej. 3. Rozumie potrzeby ciągłego doskonalenia własnych umiejętności. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Konieczny | |
Prowadzący grup: | Artur Konieczny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.