Seminarium magisterskie - językoznawczo kulturoznawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3224-D9SEMLITKUL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie - językoznawczo kulturoznawcze |
Jednostka: | Katedra Studiów Interkulturowych Europy Środkowo-Wschodniej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do samodzielnej pracy badawczej. W zakresie szczegółowym tematyka kursu koncentruje się na kwestiach związanych z tożsamością kulturową, pograniczem kulturowym, sytuacją socjolingwistyczną i kulturową krajów Europy Środkowo-Wschodniej. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do samodzielnej pracy badawczej. Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do samodzielnej pracy badawczej. W zakresie szczegółowym tematyka kursu koncentruje się na kwestiach związanych z tożsamością kulturową, pograniczem kulturowym, sytuacją socjolingwistyczną i kulturową krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Zajęcia przewidują dyskutowanie wszystkich spraw związanych z przygotowywaniem pracy dyplomowej, opracowanie i redagowanie pracy magisterskiej z zakresu problematyki kulturowo-językowej Ustalenie koncepcji oraz napisanie pozostałych rozdziałów pracy. Zwrócenie uwagi studenta na konieczność samodyscypliny i racjonalnego gospodarowania czasem na ostatnim roku studiów. Przygotowanie do egzaminu magisterskiego. |
Pełny opis: |
Zajęcia przewidują dyskutowanie wszystkich spraw związanych z przygotowywaniem pracy dyplomowej, opracowanie i redagowanie pracy magisterskiej. Ustalenie koncepcji oraz napisanie pozostałych rozdziałów pracy. Zwrócenie uwagi studenta na konieczność samodyscypliny i racjonalnego gospodarowania czasem na ostatnim roku studiów. Przygotowanie do egzaminu magisterskiego. Seminarium koncentruje się na doskonaleniu umiejętności w zakresie: 1. stylistyki prac naukowych, 2. umiejętności przygotowania redakcyjnej strony tekstu o charakterze naukowym, 3. umiejętności logicznego konstruowania celów pracy, przeprowadzania analizy badawczej i formułowania wniosków. Zasady pisania prac magisterskich będą omawiane w oparciu o dyskusję nad literaturą przedmiotu, dostosowywaną do potrzeb tytułów poszczególnych prac dyplomowych. |
Literatura: |
Apanowicz J., Metodologia nauk, Toruń 2003. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową i doktorską, Kraków 1998. Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowych, Wrocław 2001. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2003. Wodniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Zaczyński W., Poradnik prac seminaryjnych, dyplomowych, Warszawa 1995. Literatura ustalana w trakcie zajęć, dostosowana do podjętej tematyki. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie: w pogłębionym stopniu pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej oraz konieczność poszanowania jej zasobów i zarządza nimi (S2_W08, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_W08). Umiejętności: absolwent potrafi w nieprzewidywalnych warunkach wyszukiwać, selekcjonować, analizować, interpretować, oceniać i wykorzystywać różne kategorie informacji do argumentacji i wnioskowania celem uzasadnienia swoich tez i ocen, wypowiedzieć się jako ekspert na temat zjawisk o charakterze społecznym, politycznym i kulturowym w regionie z zastosowaniem różnych mediów (S2_U01, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_U01, K2_U02). rozwijać swoje umiejętności badawcze, samodzielnie zdobywać wiedzę i podejmować działania zmierzające do kierowania własną karierą zawodową; umiejętnie formułuje myśli, prezentuje wyniki badań w postaci wypowiedzi ustnej, pisemnej, referatu czy publikacji naukowej (S2_U03, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_U03, K2_U02). formułować, interpretować i analizować problemy badawcze oraz realizować własne badania na poziomie akademickim z zakresu kulturoznawstwa i dyscyplin pokrewnych, dotyczących regionu Europy Środkowo-Wschodniej (S2_U07, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_U02, K2_U04, K2_U05). samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie (S2_U12, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_U12). Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do: aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz ochrony dziedzictwa narodowego i kulturowego regionu, wykorzystując posiadaną wiedzę o jego różnorodności (S2_K01, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_K05, K2_K02). odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania, a przy tym pozostaje otwarty na nowe idee w zakresie zobowiązań społecznych, pozostając w tym zakresie twórczym organizatorem (S2_K03, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K2_K02, K2_K03). |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ZAL/NZAL w oparciu o przedstawiony rozdział pracy magisterskiej (I semestr) i na podstawie złożonej pracy (II semestr). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT SEM-MGR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Grodzka | |
Prowadzący grup: | Anna Grodzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Grodzka | |
Prowadzący grup: | Anna Grodzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.