Praktyczna nauka języka angielskiego: Ćwiczenia w pisaniu 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3300-PNJA-MSF-1-Z |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego: Ćwiczenia w pisaniu 1 |
Jednostka: | Wydział Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest udoskonalenie umiejętności studentów w pisaniu po angielsku. Program kursu obejmuje szereg zagadnień związanych z pisaniem tekstów akademickich, takich jak organizacja tekstu na poziomie akapitu, styl oraz środki budowania spójności tekstu. |
Pełny opis: |
Celem kursu jest udoskonalenie umiejętności studentów w pisaniu po angielsku. Program kursu obejmuje szereg zagadnień związanych z pisaniem tekstów akademickich, takich jak podstawowe cechy formatów MLA i APA, jak uniknąć plagiatu, interpunkcja (przecinek, średnik, dwukropek, cudzysłów), charakterystyka stylu akademickiego na poziomie doboru słów oraz budowania zdań i akapitów, cechy i elementy stylu formalnego, struktura i rodzaje zdań, środki budowania spójności tekstu na poziomie zdań i akapitów. Przyjrzymy się charakterystycznym dla stylu formalnego sposobom konstrukcji zdań, takim jak subjunctive, fronting i parallelism. Poznamy różnice pomiędzy pisaniem streszczenia i parafrazy. Nauczymy się podstaw prowadzenia korespondencji elektronicznej w kontekście akademickim, jak też efektywnych metod robienia notatek podczas wykładów. |
Literatura: |
1. Hacker, Diana and Nancy Sommers. Rules for Writers. 10th ed., Macmillan, 2022. 2. Hartley, James. Academic Writing and Publishing: A Practical Handbook. Routledge, 2008. 3. Macpherson, Robin. English for Writers and Translators. PWN, 2012. 4. Miller, Morton A. Reading and Writing Short Essays. 3rd ed., Random House, 1987. 5. MLA Handbook. 9th ed., Modern Language Association of America, 2021. 6. Oshima, Alice and Anne Hogue. Writing Academic English. 4th ed., Longman, 2006. 7. Purdue Online Writing Lab (owl.purdue.edu). |
Efekty uczenia się: |
K_U03 Student/ka potrafi rozpoznawać, analizować i interpretować różne rodzaje angielskich tekstów, umiejscowić je w ogólnym kontekście historyczno-kulturowym oraz przeprowadzić ich analizę z użyciem specjalistycznej terminologii i właściwych metod. K_U06 Student/ka potrafi przygotować pracę pisemną po angielsku z zastosowaniem metodologii właściwej dla studiów anglistycznych. K_U13 Student/ka potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności z wykorzystaniem odpowiednich źródeł. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach (20%), pisanie prac pisemnych na zajęciach wg instrukcji (40%), terminowe wykonywanie prac domowych wg instrukcji (40%). Dopuszcza się maksymalnie trzy nieobecności podczas trwania kursu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 5 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Tinc, Karolina Trzeciak | |
Prowadzący grup: | Monika Tinc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 5 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Tinc, Karolina Trzeciak | |
Prowadzący grup: | Monika Tinc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.