Prezentacje i debatowanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3301-L2PA-P-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.102
|
Nazwa przedmiotu: | Prezentacje i debatowanie |
Jednostka: | Instytut Anglistyki |
Grupy: |
Obowiązkowe zajęcia z praktycznego angielskiego dla studiów pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zaznajomienie studentów z mówionym językiem akademickim, zwłaszcza w kontekście debat i prezentacji. Ćwiczenia obejmują używanie właściwych funkcji językowych, technik debatowania i doskonalenie umiejętności wygłaszania prezentacji. Oprócz uczestnictwa w debatach i odgrywania ról studenci są zobowiązani wygłosić prezentację. |
Pełny opis: |
I Przedstawienie zasad przygotowania i wygłaszania prezentacji z przykładami. II Etap wstępny: wybór tematu, określenie celów ogólnych i szczegółowych prezentacji, określenie słuchacza, zbieranie materiałów. III. Organizacja: zarys prezentacji i uszczegółowienie; wstęp, rozwinięcie i zakończenie IV. Wygłaszanie prezentacji: zasady i techniki (wprowadzenie, zainteresowanie słuchacza, przechodzenie od zagadnienia do zagadnienia, funkcje językowe, mowa ciała, głos, itd.) V. Przygotowanie i wykorzystanie pomocy wizualnych (powerpoint) VI. Zadawanie i odpowiadanie na pytania do prezentacji VII. Słownictwo. Dostosowanie języka prezentacji do tematu, sytuacji i słuchaczy VIII. Prezentacje studentów IX. Funkcje językowe wykorzystywane podczas debat X. Debaty na tematy wynikające z prezentacji studentów |
Literatura: |
Michael Guest. Conferencing and Presentation English for Young Academics. Springer Texts in Education, 2018. Ross and Anthony Jay. Effective Presentation. Prentice Hall/Pearson Ed., 2004 Mark Powell, Presenting in English. Thomson. 2002 Jo Sprague and Douglas Stuart, The Speaker's Handbook. Harcourt, 2000 Adrian Wallwork. English for Presentations at International Conferences. Springer Science+Business Media, 2010. Podkasty BBC i z innych żródeł |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Studenci znają i rozumieją: - w zaawansowanym stopniu gramatykę, składnię, fonologię, fonetykę, morfologię, pragmatykę języka angielskiego (K_W05) - uwarunkowania działalności zawodowej istotne dla wygłaszania prezentacji i uczestniczenia w debatach (K_W12) Umiejętności Studenci potrafią: - posługiwać się terminologią i aparatem pojęciowym z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa i kulturoznawstwa podczas debat i w wygłaszanych prezentacjach (K_U01) - analizować i syntetyzować treści i zjawiska językowe, literackie i kulturowe w kontekście społecznym, historycznym i gospodarczym dla potrzeb debat i prezentacji (K_U03) - wyszukiwać informacje w różnych źródłach, poddać krytycznej ocenie źródło, ocenić przydatność informacji i dokonać analizy i syntezy informacji w wygłaszanych prezentacjach i w trakcie debat (K_U05) - rozpoznawać i posługiwać się kodami i konwencjami kulturowymi w interakcjach międzykulturowych dotyczących debat i prezentacji (K_U06) - przedstawić zdobytą wiedzę i komunikować się w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie minimum C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K_U09) Kompetencje społeczne Studenci są gotowi do: - wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz zasad i norm etycznych obowiązujących uczestników debat i wygłaszających prezentacje (K_K03) - podjęcia inicjatywy indywidualnej i samodzielności w kwestiach społecznych dzięki umiejętności krytycznej oceny treści różnych przekazów pochodzących od wygłaszających prezentacje i uczestniczących w debatach (K_K04) - efektywnego funkcjonowania w kontaktach z innymi poprzez wyrażania myśli w sposób spójny, przejrzysty, logiczny i konkretny (K_K05) - dbałości o poszanowanie różnorodnych zachowań kulturowych i poglądów jednostkowych pojawiających się podczas debat i prezentacji (K_K06) Kształcenie językowe na poziomie B2+. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie 10-15 minutowych prezentacji na dowolny temat, po których następuje dyskusja panelowa, podczas której mówca odpowiada na pytania i krytyczne uwagi z sali. Oceniana jest zarówno technika jak i język prezentacji. Zaliczenie poprawkowe polega na uzyskaniu pozytywnego wyniku z przedstawienia nowej prezentacji i ewentualnej dyskusji nad nią. Dopuszcza się 2-3, usprawiedliwione, nieobecności - do decyzji konkretnego prowadzącego. Sposób odpracowania opuszczonych zajęć jest ustalany z prowadzącym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
ŚR CW
CW
CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karol Pieczonka | |
Prowadzący grup: | Maciej Karpiński, Marta Matysiak, Edyta Skolimowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CW
CZ CW
CW
PT CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karol Pieczonka | |
Prowadzący grup: | Klaudia Dworakowska, Maciej Karpiński, Aleksandra Kowal, Edyta Skolimowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.