Konwersatorium historyczno-kulturowe IIz/IIIz + p : Ludzie, wydarzenia, instytucje - symbole historii i kultury Francji w XVIIw
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3304-1DZXW-KHK-14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium historyczno-kulturowe IIz/IIIz + p : Ludzie, wydarzenia, instytucje - symbole historii i kultury Francji w XVIIw |
Jednostka: | Instytut Romanistyki |
Grupy: |
Plan 1 stopień 2 rok z jęz. francuskim zaawansowanym (z ew. modułem metodycznym) Plan 1 stopień 3 rok z jęz. francuskim zaawansowanym (z ew. modułem metodycznym) IIz/III Przedmioty do wyboru - Konwersatoria historia i kultura |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium jest zapoznanie słuchaczy z wybranymi wydarzeniami z historii Francji w XVIIw. (np. Fronda), przedstawienie sylwetek kilku postaci ważnych dla historii i kultury francuskiej (np. Ludwik XIV, Fouquet), poznanie historii miejsc znamiennych dla kultury francuskiej (np. Akademia Francuska czy Komedia Francuska). Materiały do zajęć stanowią fragmenty opracowań historycznych, filmy edukacyjne, a także strony internetowe instytucji istniejących do dziś. |
Pełny opis: |
Celem konwersatorium jest zapoznanie słuchaczy z wybranymi wydarzeniami z historii Francji w XVIIw. (np. Fronda), przedstawienie sylwetek kilku postaci ważnych dla historii i kultury francuskiej (np. Ludwik XIV, Fouquet), poznanie historii miejsc znamiennych dla kultury francuskiej (np. Akademia Francuska czy Komedia Francuska). Materiały do zajęć stanowią fragmenty opracowań historycznych, filmy edukacyjne, a także strony internetowe instytucji istniejących do dziś. Zajęcia mają w podstawowym zakresie przygotować studentów do samodzielnej pracy nad tekstem kulturowym współczesnym i siedemnastowiecznym, wzbogacić wiedzę słuchaczy z zakresu historii i kultury francuskiej, przyczynić się do lepszego rozumienia tekstu słuchanego dotyczącego historii i kultury. |
Literatura: |
Philippe Beaussant, Louis XIV artiste, Payot, 1999 Jean-Christian Petitfils (présentation), Le métier de roi, Perrin, 2012 Benedetta Craveri, L’âge de la conversation, Gallimard, 2002 Agathe Sanjuan, Martial Poirson, « Comédie Française, une histoire du théâtre », éd. Seuil, 2018 CF Jean-Marie Constant „ Les Frondes” ds. "La France de la Monarchie absolue 1610-1715", introduction et bibliographie commentée de J. Cornette, Seuil, 1997 O. Wieviorka, M. Winock, « Les lieux de l’histoire de France », Perrin, 2017 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie K_W04 ma usystematyzowaną wiedzę o podstawowych procesach zachodzących w obszarach języka, literatury i kultury K_W05 ma elementarną wiedzę o metodologii badań nad językiem, literaturą i kulturą K_W12 ma wiedzę z zakresu kultury Francji oraz krajów francuskojęzycznych K_W14 zna i rozumie podstawowe pojęcia oraz zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego Umiejętności: absolwent potrafi K_U01 potrafi korzystać z różnych źródeł i sposobów, tradycyjnych i nowoczesnych, aby wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację niezbędną do udziału w zajęciach; K_U02 posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące analizę problemów badawczych, formułowanie hipotez, dobór metod badawczych, opracowanie i prezentację wyników w zakresie niezbędnym do udziału w dyskusji na zajęciach i przygotowania własnych prac z zakresu filologii romańskiej K_U03 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami nauczyciela/opiekuna naukowego K_U09 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku francuskim i polskim, przedstawiających zagadnienia szczegółowe, z wykorzystaniem różnych źródeł i podstawowych ujęć teoretycznych Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do K_K05 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania K_K09 interesuje się współczesnymi procesami i zjawiskami zachodzącymi w życiu kulturalnym Europy Student powinien: 1. znać chronologię epoki i najważniejsze wydarzenia historyczne, 2. znać omawiane pojęcia i teksty, 3. umieć powiązać różne zjawiska kulturowe i historyczne, 4. umieć samodzielnie zanalizować tekst kulturowy. |
Metody i kryteria oceniania: |
2 testy, krótkie prace domowe, 3 nieobecności (większa ilość nieobecności powoduje konieczność napisania dodatkowego testu) Szczegółowe warunki zaliczenia przedmiotu zostaną przedstawione przez prowadzącego na pierwszych zajęciach lub zostaną wysłane przez Uniwersytecki System Obsługi Studiów |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Istygniejew | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Istygniejew | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Konwersatorium - Zaliczenie lub ocena |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.