Wybrane problemy badawcze w językoznawstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3304-2D1O-WPWJ-055 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.002
|
Nazwa przedmiotu: | Wybrane problemy badawcze w językoznawstwie |
Jednostka: | Instytut Romanistyki |
Grupy: |
Plan 2 stopień 1 rok Przedmioty obieralne - Wybrane aspekty badawcze |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Wymagania (lista przedmiotów): | Gramatyka opisowa języka francuskiego IIz 3304-1DZ2O-GO |
Założenia (lista przedmiotów): | Gramatyka opisowa języka francuskiego IIz 3304-1DZ2O-GO |
Założenia (opisowo): | Znajomość najważniejszych pojęć i procedur językoznawczych Zaliczone: 1. Wstęp do językoznawstwa, 2. Gramatyka opisowa 3. Metodologia badań w językoznawstwie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs poświęcony zastosowaniom teoretycznych propozycji badania języka oraz lekturze i interpretacji tekstów językoznawczych |
Pełny opis: |
Zajęcia o charakterze praktycznych analiz będą dotyczyły dziedzin, którymi zajmują się pracownicy Zakładu Językoznawstwa. Studenci będą badali różnorodne materiały językowe (mowa ustna, pisana, komunikacja internetowa, bazy danych językowych, ankiety, słowniki itp.). Stosownie do przyjętej w danym cyklu studiów tematyki, będą przeprowadzali analizy oparte na lekturach i wskazówkach wykładowcy. Proponowane dziedziny to fonetyka i fonologia, semantyka leksykalna, morfologia, historia języka francuskiego, językoznawstwo komputerowe, językoznawstwo kontrastywne, socjolingwistyka, analiza dyskursu, problemy przekładu. |
Literatura: |
Dal G., Un point de vue sur la morphologie dérivationnelle du français, Nantes, COLEX, 1997. Lehmann A., Martin-Berthet F., Lexicologie. Sémantique, morphologie, lexicographie (4e éd.), Paris, Armand Colin, 2014. Rosier L. Le discours rapporté en français, Paris, Ophrys, 2008. Maingueneau D., Discours et analyse du discours, Paris, Armand Colin, 2014. Kerbrat-Orecchioni C., Les interactions verbales, Paris, Armand Colin t. I-III, 1990-1992. Boyer H., Introduction à la sociolinguistique, Paris, 2001. Ballard M., Versus : la version réfléchie, t. 1-2, Paris, Ophrys, 2003. |
Efekty uczenia się: |
Student ma pogłębioną wiedzę o wybranych kierunkach badań w językoznawstwie oraz o najnowszych osiągnięciach w tej dyscyplinie (K-WO6). Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów i poglądów własnych, formułowania wniosków oraz ich syntetycznego ujmowania (K-U)^). Dokonuje regularnej autorefleksji, dzięki czemu ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; ocenia własne kompetencje w różnych dziedzinach i doskonali umiejętności, jak również potrafi doradzać innym w zakresie ww. kompetencji (K-KO1). |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność podczas zajęć, udział w dyskusjach, krótki referat, sprawdzian pisemny. Student ma prawo tylko do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze. Przy trzech nieusprawiedliwionych nieobecnościach pisze dodatkowe zadanie podczas testu. Od czterech nie zaliczam przedmiotu. Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji zagrożenia epidemicznego. zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć. dyżur online: piątek 18:00-19:00 na platformie zoom, po wcześniejszym umówieniu się. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Grzelak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grzelak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Konwersatorium - Zaliczenie lub ocena |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.