Nauka języka francuskiego (2) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3700-CS1-2-NFR-1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka francuskiego (2) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa |
Jednostka: | Wydział "Artes Liberales" |
Grupy: |
Nauczanie języków nowożytnych z wykorzystaniem elementów językoznawstwa Przedmioty dla II roku programu kulturoznawstwo - cywilizacja śródziemnomorska (od 2019/20) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Wymagania formalne: Język francuski na poziomie podstawowym Założenia wstępne: Znajomość języka francuskiego na poziomie A1+/A2 |
Skrócony opis: |
Nauka języka nowożytnego - francuskiego na poziomie sprawności językowej B1 (wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). |
Pełny opis: |
Kurs jest przeznaczony dla studentów, którzy znają język francuski przynajmniej na poziomie podstawowym (A1+/A2). Celem kursu jest poszerzanie znajomości struktur gramatyczno-leksykalnych tak, aby student był w stanie poradzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych i potrafił spontanicznie prowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka. |
Literatura: |
Lektorat prowadzony jest w oparciu o metodę Edito A2. Ponadto wykorzystane zostaną dodatkowe materiały wskazane przez prowadzącego (szczegóły w części B sylabusa) |
Efekty uczenia się: |
Efekty przedmiotowe na poziomie B1 takie jak dla lektoratów UW. Wiedza: Student zna i rozumie - kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza –język francuski, zgodnie z normą Europejskiego System Opisu Kształcenia Językowego - K_W08, K_W09 - rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych jej spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd.K_W17 -etymologię wybranych wyrazów, elementy morfologii, elementy dialektologii - K_W17 Umiejętności: Student potrafi - samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w języku francuskim - posługiwać się językiem francuskim na poziomie B1 K_U11, K_U12 - radzić sobie z większością sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć podczas podróży w rejonie, gdzie mówi się danym językiem. K_U13 - tworzyć proste, spójne wypowiedzi na tematy, które są mu znane lub które go interesują. K_U13 - opisywać doświadczenia, wydarzenia, marzenia, nadzieje i aspiracje, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.K_U13 Kompetencje społeczne: student jest gotów do - pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania K_K04 - zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych - K_K06 - zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza K_K08 - aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz języku francuskim , szanując poglądy partnerów K_K10 Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się Student zna i rozumie K_W08 kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza K_ W09 najważniejszych twórców kultury europejskiej K_W17 znaczenia kompleksowej natury języka w badaniach filologicznych i kulturoznawczych, zapoznał się z założeniami semiotyki języka i kultury Student potrafi K_U11, potrafi: samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w wybranym języku Śródziemnomorza K_U12, potrafi posługiwać się wybranym językiem Śródziemnomorza na poziomie B2 K_U13 przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami Internetu. Student jest gotów do K_K04 realizowania planu pracy własnej, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego K_K06, zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych K_K08, zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza K_K10 aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin / Test |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Tokarczyk | |
Prowadzący grup: | Daniel Kratz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniel Kratz | |
Prowadzący grup: | Daniel Kratz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.