Nauka języka hiszpańskiego (3) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa oraz kultura obszarowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3700-CS1-3a-NHIS-1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka hiszpańskiego (3) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa oraz kultura obszarowa |
Jednostka: | Wydział "Artes Liberales" |
Grupy: |
Nauczanie języków nowożytnych z wykorzystaniem elementów językoznawstwa Przedmioty dla II roku programu kulturoznawstwo - cywilizacja śródziemnomorska (od 2019/20) Przedmioty dla III roku programu kulturoznawstwo - cywilizacja śródziemnomorska (od 2019/20) |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Kurs ten jest przeznaczony dla studentów, którzy znają język hiszpański przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (B1). |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Nauka języka nowożytnego - hiszpańskiego na poziomie sprawności językowej B2 (wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). JĘZYK I KULTURA |
Pełny opis: |
Szczegółowy opis przedmiotu oraz zakres tematów jest podany przez Lektora w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Literatura: |
Podana przez Wykładowcę w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Efekty uczenia się: |
Efekty przedmiotowe na poziomie B2 takie jak dla lektoratów UW. Po ukończeniu przedmiotu Wiedza: Student zna i rozumie - kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza – język hiszpański (B2), zgodnie z normą Europejskiego System Opisu Kształcenia Językowego - K_W08, K_W09 - rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności.K_W17 -szeroki zakres trudnych, dłuższych tekstów (prasowych, naukowych) - K_W17 Umiejętności: Student potrafi - samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji /przeczytanego tekstu w języku hiszpańskim - posługiwać się językiem hiszpańskim na poziomie B2 (rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych odpowiednich do poziomu, aktywne używanie technicznego słownictwa, pisanie tekstów: listy formalne, artykuły, krótkie opowiadania) - K_U11, K_U12, K_U13, K_K10 - porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron, K_U12, K_U13 - formułować przejrzyste wypowiedzi ustne i pisemne w szerokim zakresie tematów, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.K_U12, K_U13 Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do - pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania K_K04 - zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych - K_K06 - zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza K_K08 - aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku hiszpańskiego, szanując poglądy partnerów. K_K10 Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się Student zna i rozumie W_W08 kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza K_W09 najważniejszych twórców kultury europejskiej K_W17 znaczenia kompleksowej natury języka w badaniach filologicznych i kulturoznawczych, zapoznał się z założeniami semiotyki języka i kultury Student potrafi K_U11, potrafi: samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w wybranym języku Śródziemnomorza K_U12, potrafi posługiwać się wybranym językiem Śródziemnomorza na poziomie B2 K_U13 przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami Internetu. Student jest gotów do K_K04 realizowania planu pracy własnej, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego K_K06, zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych K_K08, zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza K_K10 aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin/ Test Los criterios a tomar en cuenta para la evaluación final son de dos tipos. 1.- Calificación de proceso: 50% de la nota final. 2.- Examen oral: 50% de la nota final. |
Praktyki zawodowe: |
• La argumentación: acordar y rebatir (expresar acuerdo o desacuerdo). • Expresar opiniones, sentimientos, gustos y emociones. • Expresión de consejos y buenos deseos. • Formas que se prestan a confusión y formas dudosas. • Fraseología, parónimos y homónimos. • Expresiones idiomáticas, modismos y frases hechas. • Estructuras habituales en la correspondencia. • Descripción del carácter y la personalidad. • Costumbres y tradiciones. • Tiempos de subjuntivo: forma, función, uso y significación. • La condición en español: tipología de las oraciones condicionales. • Construcciones oracionales. • Estudio de formas y estructuras gramaticales conflictivas. • Pronombres relativos. • Perífrasis verbales. • El estilo indirecto. • Conectores discursivos. • Textos formales e informales de tipo social. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Pukosz | |
Prowadzący grup: | Paulina Pukosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Pukosz | |
Prowadzący grup: | Paulina Pukosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.