Measuring, Evaluating and Reporting Sustainable Development
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4030-MERSD |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Measuring, Evaluating and Reporting Sustainable Development |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Sustainable Development, obligatory courses, 2nd cycle programme, 2nd year, 1st semester |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Global Changes – Synthetic Outlook and the Concept of Sustainable Development 4030-GCOSD |
Założenia (opisowo): | Basic understanding of sustainable development challenges. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
This course focuses on evaluation of selected indicators used for monitoring and measuring of progress towards SDGs. Students will learn about databases of statistical offices of selected countries and international organizations. The data from that databases will be used to forecast social, environmental or economic phenomena. The course enable to attain practical skills needed to create SD reports. Methods of data presentation and good practices in SD reporting will be presented. |
Pełny opis: |
1. Agenda 2030 SDGs (2h). 2. Overview databases of the GUS, OECD, Eurostat, MONET, WB (4h). 2. Systems of SD indicators: GUS, Eurostat, OECD, MONET (4h). 3. Mesuring progress, Exploring Data, Introduction to Forecasting (8h). 4. SD implementation, monitoring and control, good practices (2h). 5. Building value through sustainability reports (4h). 6. Methods of data presentation (2h). 7. Presentation of reports (4h). |
Literatura: |
• Bell, S., Morse, S., 2010. Sustainability Indicators. Measuring theImmeasurable. Earthscan, London. • Wskaźniki zrównoważonego rozwoju Polski 2015, GUS. • Sustainable development in the European Union — Monitoring report on progress towards the SDGs in an EU contex, Eurostat, 2016, 2017. • The Sustainable Development Goals Report 2017, ONU. • Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development; https://sustainabledevelopment.un.org/post2015/transformingourworld • Advancing the Sustainable Development Goals: Business action and Millennials’ views. 2016. Corporate Citizenship. • United Nations High-level Political Forum on Sustainable Development (HLPF). |
Efekty uczenia się: |
Upon completion of the course the student: - analyses the challenges of sustainable development; - recognizes trends in social, economic and environmental phenomena; - interprets and explains the trends in time; - creates and justifies the choice of a system of indicators SD; - creates forecasts of social, economic and environmental phenomena; - collects data and creates and presents a SD report; - is able to critically assess the SD reports. K_W03; K_W05; K_W07; K_W09; K_U02; K_U03; K_U04; K_U09; K_K01; K_K03; K_K05;K_K09 |
Metody i kryteria oceniania: |
Class participation (20%). Project (80%). |
Praktyki zawodowe: |
- |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN PRO
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Projekt, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Kwiatkowska | |
Prowadzący grup: | Marta Kwiatkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PRO
|
Typ zajęć: |
Projekt, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Korczak | |
Prowadzący grup: | Maciej Kancewicz, Mariusz Korczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.