English/advanced level (Język angielski - zaawansowany)
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 4219-FL201 |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | English/advanced level (Język angielski - zaawansowany) |
| Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
| Grupy: |
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia |
| Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
| Język prowadzenia: | angielski |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Założenia (opisowo): | Praktyczny kurs jezyka angielskiego na poziomie zaawansowanym |
| Tryb prowadzenia: | w sali |
| Skrócony opis: |
Praktyczny kurs języka angielskiego na poziomie C1/C2, którego celem jest rozwijanie i poszerzanie wiedzy w zakresie struktur leksykalnych i gramatycznych przy użyciu zróżnicowanych materiałów. Kurs kładzie nacisk nie tylko na doskonalenie kompetencji językowych, zarówno ustnych i pisemnych, lecz także wykształca umiejętności związane z akademickim angielskim (Academic English). |
| Pełny opis: |
Zaawansowany kurs języka angielskiego na poziomie C1/C2, którego nadrzędnym celem jest zwiększyć kompetencje językowe niezbędne dla celów akademickich. Struktura kursu przewiduje wykształcenie umiejętności zarówno na polu mikrostruktury jak i makrostruktury języka. Duży nacisk jest położony na zaznajomienie się z różnymi głosami w języku angielskim przez kontakt z literaturą piękną i literaturą faktu. Studenci i studentki będą poznawać formy, funkcje, grupy słownictwa i narzędzia stylistyczne poszczególnych form literackich i literatury faktu. Zdobytą wiedzę będą mogli zastosować w ćwiczeniach pisania kreatywnego oraz pisania dziennikarskiego i szeroko pojętej literatury faktu. Wybrane moduły zajęć: 1) Zaawansowany akademicki angielski (według zapotrzebnia studenckiego) 2) Aspekty spójności tekstu (spójniki, struktura informacji) 3) Zaawansowane struktury językowe 4) Dyplomacja w języku angielskim i strategie rozwiązywania konfliktów 5) Debaty 6) Strategie czytania 7) Pisanie kreatywne 8) Literatura piękna i literatura faktu – praca z tekstem |
| Literatura: |
Macpherson, Robin. 2006. English for academic purposes. Warsaw, Poland: PWN. Macpherson, Robin. 2006. English for writers and translators. Warsaw, Poland: PWN. McCarthy, Michael & Felicity O’Dell. 2008. Academic vocabulary in use. Cambridge: CUP. Porter, David. 2007. Check Your Vocabulary for Academic English. Bloomsbury. Stevenson, Richard. 2010. Advanced Grammar for Academic Writing. Lulu Press. Vince, Michael. 2004. Advanced Language Practice. Longman. Wallwork, Adrian. 2013. English for Academic Research: Grammar, Usage and Style. Springer. Wallwork, Adrian. 2016. English for Academic Research: Vocabulary Exercises. Springer. Wybór tekstów literatury pięknej (np. E.A.Poe, N.K. Jemisin, T.Chiang, komiksy, powieści graficzne) oraz literatury faktu (np. Naomi Klein, dziennikarstwo śledcze, pisanie o naturze i ekologii, autoetnografia) Dodatkowe materiały przygotowane przez lektorów. Ostateczny wybór tekstów będzie zależny od zapotrzebowań danej grupy. |
| Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student: WIEDZA - zna zaawansowaną terminologię z zakresu badań nad USA w dziedzinie humanistyki i nauk społecznych w języku angielskim - wie i rozumie jak różne formy języka angielskiego funkcjonują w kulturze amerykańskiej UMIEJĘTNOŚCI - potrafi komunikować się na tematy amerykanistyczne w mowie i piśmie (eseje, odpowiedzi, prezentacje) w języku angielskim na poziomie C1 - potrafi brać udział w dyskusji na tematy społeczne i kulturowe formułując poprawnie i wyczerpująco swoje opinie i zajmując stanowisko przy użyciu języka angielskiego KOMPETENCJE SPOŁECZNE - jest gotów do korzystania z różnorodnych form życia kulturalnego, w tym z anglojęzycznych mediów - rozpoznaje i docenia wagę różnych rejestrów języka angielskiego w życiu codziennym |
| Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach: 20% Krótkie zadania pisemne: 80% Skala ocen: 100-97: 5! 96-91: 5 90-84: 4+ 83-78: 4 77-68: 3+ 67-60: 3 59-0: 2 |
| Praktyki zawodowe: |
--- |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN LEK
LEK
WT ŚR LEK
CZ LEK
LEK
LEK
PT |
| Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Maciej Jakubczyk | |
| Prowadzący grup: | Andrzej Matysek | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Maciej Jakubczyk | |
| Prowadzący grup: | Andrzej Matysek | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.
