Uniwersytet DEMO - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Spanish/basic level (Język hiszpański - podstawowy)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-FL204
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Spanish/basic level (Język hiszpański - podstawowy)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

języki obce

Założenia (opisowo):

(tylko po angielsku) none

Pełny opis:

Celem kursu jest doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i kompetencji językowych.

Studenci rozwiną zarówną bierną (teksty ze słuchu, czytanie), jak i czynną (mówienie, pisanie) znajomość języka hiszpańskiego na poziomie podstawowym, poprzez lektury, nagrania, video, prezentacje.

Literatura:

Aula International A1

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu kursu student:

Wiedza:

- Podstawowe zwroty przydatne do: przywitania/pożegnania się, przedstawiania się, zawierania znajomości, wyrażania prośby i podziękowania.

- Pierwsze kontakty. Zwroty przydatne do podawania podstawowych informacji o sobie, tematy rozmów na pierwszym spotkaniu: kraj i miejsce pochodzenia, pytanie o samopoczucie, zwroty grzecznościowe, znajomość języków

- Literowanie, pytanie o numer telefonu, adres poczty elektronicznej

- Praca: zawód i miejsce pracy. Studia, nazwy wydziałów i studiowanego kierunku.

- Moja rodzina. Członkowie rodziny.

- Opisywanie wyglądu i charakteru osób.

- Czas wolny, zainteresowania i umiejętności.

- Podawanie daty. Miesiące, pory roku, pogoda, temperatura.

- Jedzenie. Podstawowe produkty spożywcze, opakowania. Jak się zdrowo odżywiać.

- Zakupy: owoce, warzywa, podstawowe zwroty. W supermarkecie i w sklepie.

- W barze, zamawianie małego posiłku (tapas) i napojów.

- Jednostki czasu, podawanie godziny, pora dnia. Dni tygodnia.

- Opis miasta, zabytki, miejsca publiczne.

- Pytanie o drogę, środki transportu, zakup biletu. Poruszanie się po mieście.

- Podróżowanie, spędzanie czasu wolnego na wakacjach. W biurze podróży i w hotelu.

- Wyrażanie gustów i preferencji.

- Podstawowe codzienne czynności, rozkład dnia.

Umiejętności:

-Rozumie krótkie wypowiedzi, proste polecenia, prośby, pytania oraz informacje dotyczące osób, numeru telefonu, adresu, ceny, godziny itp. oraz nadąża ze zrozumieniem niezłożonego tekstu.

-Czyta ze zrozumieniem proste krótkie teksty z życia codziennego oraz np. tabliczki informacyjne, ogłoszenia, życzenia okolicznościowe, wiadomości SMS lub email, proste formularze.

-Porozumiewa się na odpowiednim poziomie w codziennych sytuacjach życiowych, potrafi np. przywitać się, pożegnać się, przedstawić się, wyrazić prośbę i podziękowanie, umówić się na spotkanie, ustalić termin, kupić bilet, nazwać uczelnię, wydział i/lub studiowany kierunek.

-Opisuje prostymi zdaniami np. swoją rodzinę, swoje zainteresowania, miejsce nauki (pracy), otoczenie (mieszkanie) podstawowe czynności oraz potrafi wypełnić bardzo prosty formularz (dane osobowe), sporządzić prostą notatkę lub listę potrzeb i zadań (np. listę zakupów, terminarz dnia), napisać krótką wiadomość (SMS lub email)

Kompetencje społeczne:

- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętnościi rozumie potrzebę ciągłego szkolenia się i rozwoju zawodowego

- potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role

- rozpoznaje i rozwiązuje problemy związane z podjętym zadaniem

Metody i kryteria oceniania:

Na końcową ocenę ma wpływ aktywność na zajęciach w ciągu roku, wywiązywanie się z prac domowych – 25%

Dwa testy śródsemestralne - 25%

Egzamin końcowy – 50%

Skala ocen:

61-69% - 3

70-74% - 3,5

75-82% - 4

83-88% - 4,5

89-94 - 5

95-100 - 5!

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.
ul. Demo 1
01-234 Demo
tel: +48 123 456 789 https://usosweb.demo.usos.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-4652b4bdc (2024-02-29)

debug