Spanish/basic level (Język hiszpański - podstawowy)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-FL204 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Spanish/basic level (Język hiszpański - podstawowy) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | (tylko po angielsku) none |
Pełny opis: |
Celem kursu jest doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i kompetencji językowych. Studenci rozwiną zarówną bierną (teksty ze słuchu, czytanie), jak i czynną (mówienie, pisanie) znajomość języka hiszpańskiego na poziomie podstawowym, poprzez lektury, nagrania, video, prezentacje. |
Literatura: |
Aula International A1 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu student: Wiedza: - Podstawowe zwroty przydatne do: przywitania/pożegnania się, przedstawiania się, zawierania znajomości, wyrażania prośby i podziękowania. - Pierwsze kontakty. Zwroty przydatne do podawania podstawowych informacji o sobie, tematy rozmów na pierwszym spotkaniu: kraj i miejsce pochodzenia, pytanie o samopoczucie, zwroty grzecznościowe, znajomość języków - Literowanie, pytanie o numer telefonu, adres poczty elektronicznej - Praca: zawód i miejsce pracy. Studia, nazwy wydziałów i studiowanego kierunku. - Moja rodzina. Członkowie rodziny. - Opisywanie wyglądu i charakteru osób. - Czas wolny, zainteresowania i umiejętności. - Podawanie daty. Miesiące, pory roku, pogoda, temperatura. - Jedzenie. Podstawowe produkty spożywcze, opakowania. Jak się zdrowo odżywiać. - Zakupy: owoce, warzywa, podstawowe zwroty. W supermarkecie i w sklepie. - W barze, zamawianie małego posiłku (tapas) i napojów. - Jednostki czasu, podawanie godziny, pora dnia. Dni tygodnia. - Opis miasta, zabytki, miejsca publiczne. - Pytanie o drogę, środki transportu, zakup biletu. Poruszanie się po mieście. - Podróżowanie, spędzanie czasu wolnego na wakacjach. W biurze podróży i w hotelu. - Wyrażanie gustów i preferencji. - Podstawowe codzienne czynności, rozkład dnia. Umiejętności: -Rozumie krótkie wypowiedzi, proste polecenia, prośby, pytania oraz informacje dotyczące osób, numeru telefonu, adresu, ceny, godziny itp. oraz nadąża ze zrozumieniem niezłożonego tekstu. -Czyta ze zrozumieniem proste krótkie teksty z życia codziennego oraz np. tabliczki informacyjne, ogłoszenia, życzenia okolicznościowe, wiadomości SMS lub email, proste formularze. -Porozumiewa się na odpowiednim poziomie w codziennych sytuacjach życiowych, potrafi np. przywitać się, pożegnać się, przedstawić się, wyrazić prośbę i podziękowanie, umówić się na spotkanie, ustalić termin, kupić bilet, nazwać uczelnię, wydział i/lub studiowany kierunek. -Opisuje prostymi zdaniami np. swoją rodzinę, swoje zainteresowania, miejsce nauki (pracy), otoczenie (mieszkanie) podstawowe czynności oraz potrafi wypełnić bardzo prosty formularz (dane osobowe), sporządzić prostą notatkę lub listę potrzeb i zadań (np. listę zakupów, terminarz dnia), napisać krótką wiadomość (SMS lub email) Kompetencje społeczne: - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętnościi rozumie potrzebę ciągłego szkolenia się i rozwoju zawodowego - potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - rozpoznaje i rozwiązuje problemy związane z podjętym zadaniem |
Metody i kryteria oceniania: |
Na końcową ocenę ma wpływ aktywność na zajęciach w ciągu roku, wywiązywanie się z prac domowych – 25% Dwa testy śródsemestralne - 25% Egzamin końcowy – 50% Skala ocen: 61-69% - 3 70-74% - 3,5 75-82% - 4 83-88% - 4,5 89-94 - 5 95-100 - 5! |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.