Academic Writing I (Pisanie tekstów akademickich I)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZP001 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Academic Writing I (Pisanie tekstów akademickich I) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 1 rok |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Pisanie tekstów akademickich I to kurs wprowadzający studentów w podstawy pisania na poziomie uniwersyteckim. Studenci zapoznają się z podstawami formy jaką jest esej, w tym z tematami takimi jak czytanie krytyczne, struktura eseju, planowanie tekstu, korekta, redakcja oraz wybrane zagadnienia dotyczące gramatyki i stylu na poziomie zaawansowanym. Głównym celem kursu jest przygotowanie przez studenta krótkiego, poprawnego eseju z jasnym tematem i tezą. |
Pełny opis: |
Pisanie tekstów akademickich I to kurs wprowadzający studentów w podstawy pisania na poziomie uniwersyteckim. Studenci zapoznają się z podstawami formy jaką jest esej, w tym z tematami takimi jak czytanie krytyczne, struktura eseju, planowanie tekstu, korekta, redakcja oraz wybrane zagadnienia dotyczące gramatyki i stylu na poziomie zaawansowanym. Głównym celem kursu jest przygotowanie przez studenta krótkiego, poprawnego eseju z jasnym tematem i tezą. Tematy kursu 1. Co mówi tekst 2. Krytyczne czytanie 3. Odpowiadanie na tekst i kontrargumentacja 4. Teza i struktura eseju 5. Wstępna wersja i jej udoskonalanie 6. Edytowanie i korekta 7. Style i ton 8. Redakcja tekstu |
Literatura: |
Graff, Gerald and Cathy Birkenstein. They Say/I Say: The Moves That Matter in Academic Writing Kirszner, Laurie G. and Stephen R. Mandell. Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students Booth, Wayne C. et al. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, 7th ed. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student(ka): UMIEJĘTNOŚCI - umie krytycznie czytać i pisać w języku angielskim, w dyskursie akademickim - umie używać terminologii odnoszącej się do pisania akademickiego - potrafi skonstruować podstawowy esej akademicki - umie sformułować temat oraz tezę eseju - potrafi przygotować i poprawić krytyczny tekst na wskazany temat KOMPETENCJE - potrafi formułować opinie na złożone i nierzadko kontrowersyjne tematy, konfrontować je z opiniami innych w atmosferze wzajemnego szacunku - potrafi krytycznie odbierać treści dotyczące USA przekazywane przez media - potrafi dokonać krótkiej recenzji (peer review) pracy innych studentów oraz odnieść się do ich recenzji, formułując własne opinie - potrafi zająć własne stanowisko wobec wybranych kontrowersji kulturowych i społecznych w Stanach Zjednoczonych - zna i dba o standardy etyki akademickiej i wie, jak unikać popełnienia plagiatu - potrafi pracować w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
40% Portfolio (złożenie ostatecznej wersji pracy) 30% Prace domowe 30% Praca podczas zajęć Skala ocen: 0-60 – 2 60-70 – 3 71-75 – 3,5 76-85 – 4 86-90 – 4,5 91-95 – 5 96-100 – 5! |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW2
CW2
CW2
CW2
ŚR CW2
CZ CW2
CW2
PT CW2
CW2
CW2
CW2
CW2
CW2
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim, 30 godzin, 210 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Tomaszewicz | |
Prowadzący grup: | Michał Sciesiński, Maciej Sodel, Dariusz Tomaszewicz, Paulina Zając, Joanna Żyżylewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim, 30 godzin, 210 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Tomaszewicz | |
Prowadzący grup: | Bogdan Goliński, Kazimierz Kowalski, Michał Sciesiński, Maciej Sodel, Paulina Zając, Joanna Żyżylewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.