Proseminar: Subversion and Transgression in American Popular Culture (Subwersja i transgresja w amerykańskiej kulturze popularnej)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZP012 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Proseminar: Subversion and Transgression in American Popular Culture (Subwersja i transgresja w amerykańskiej kulturze popularnej) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Proseminaria dla studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Proseminarium ma na celu przygotowanie do napisania pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Proseminarium poświęcone jest zapoznaniu z kolejnymi etapami procesu badawczego prowadzącego do napisania i obronienia pracy licencjackiej. W ramach kursu zapoznamy się z głównymi wymogami i zasadami przygotowania pracy licencjackiej, poznamy metody prowadzenia badań naukowych, sposoby dobierania źródeł, opracowywania planu pracy i unikania błędów warsztatowych. Przygotowywany w trakcie proseminarium – a następnie kontynuowany w ramach seminarium licencjackiego – projekt pracy licencjackiej będzie stanowić krytyczne omówienie przykładów subwersji i transgresji w amerykańskiej kulturze, a więc pogłębioną analizę wybranego zjawiska społeczno-kulturowego lub tekstu kultury kontestującego zastany porządek społeczny bądź proponujący przekroczenie obowiązujących norm i zasad. Celem zajęć jest również przybliżenie studentkom i studentom metodologii antropologii kulturowej i krytycznych studiów kulturowych (m.in. teoria gender, queer studies). |
Literatura: |
Literatura krytyczna zostanie dobrana pod kątem zainteresowań badawczych studentek i studentów. Wybrana literatura i źródła internetowe: *Booth, Wayne C., Gregory G. Colomb and Joseph M. Willaims. The Craft of Research. The University of Chicago Press 2008. *Joseph, Williams. Style: Ten Lessons in Clarity & Grace. HarperCollins College Publishers 1994. *Purdue Online Writing Lab: https://owl.purdue.edu/owl/purdue_owl.html *University of British Columbia, Academic Success Centre: https://www.unbc.ca/academic-success-centre/online-writing-resources |
Efekty uczenia się: |
Wiedza *Student(ka) zna różnicę pomiędzy akademickim i nieakademickim tekstem, źródłami, językiem *Student(ka) jest zaznajomiony z kwestiami uczciwości akademickiej i rzetelności badawczej *Student(ka) zna język, wymogi formalne i podstawy edycji pracy licencjackiej Umiejętności *Student(ka) umie zaplanować kolejne etapy procesu badawczego, skutkujący napisaniem pracy licencjackiej *Student(ka) potrafi odróżnić rodzaje i zastosowania źródeł *Student(ka) potrafi wykorzystać teorie z zakresu antropologii kulturowej, krytycznych studiów kulturowych, teorii gender i queer do analizy tekstów kultury *Student(ka) umie przygotować pracę w stylu Chicago i uniknąć plagiatu Kompetencje *Student(ka) potrafi zaplanować i przeprowadzić proces badawczy *Student(ka) umie z szacunkiem oceniać prace innych i krytycznie ją oceniać *Student(ka) jest przygotowany do pracy z promotorem nad pracą licencjacką |
Metody i kryteria oceniania: |
1) Obecność i aktywny udział w zajęciach: 20 punktów 2) Portfolio zadań wykonanych w semestrze: 40 punktów - notatki badawcze - przykład streszczenia, parafrazy, cytowania - teza - konspekt pracy - bibliografia 3) Roboczy fragment rozdziału pracy: 40 punktów Aby zaliczyć kurs, student(ka) musi uzyskać minimalną liczbę 60 punktów. Oceny: 90-100: 5 85-89: 4+ 78-84: 4 68-77: 3+ 60-67: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 9 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Pyrzyński | |
Prowadzący grup: | Tomasz Pyrzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.