Uniwersytet DEMO - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminar: New Media in American Culture (Proseminarium: Nowe media w kulturze amerykańskiej)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-ZP017
Kod Erasmus / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Proseminar: New Media in American Culture (Proseminarium: Nowe media w kulturze amerykańskiej)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Proseminaria dla studiów stacjonarnych I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
proseminaria

Skrócony opis:

Poprzez podjęcie procesu badawczego, niniejszy kurs ma na celu przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej. W trakcie zajęć skupimy się na omówieniu tego co zawiera w sobie proces badawczy i tym samym jego kolejnych etapach. Nauczymy się jak szukać, ewaluować i wybierać odpowiednie źródła oraz jak sformułować i postawić tezę opartą na argumentach. Kurs ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi metodami prowadzenia badań używanymi w nowych mediach oraz naukach humanistycznych. Kwestie nieuczciwości akademickiej, plagiatu oraz właściwej dokumentacji źródeł będą szczególnie uwypuklone.

Pełny opis:

Poprzez podjęcie procesu badawczego, niniejszy kurs ma na celu przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej. W trakcie zajęć skupimy się na omówieniu tego co zawiera w sobie proces badawczy i tym samym jego kolejnych etapach. Nauczymy się jak szukać, ewaluować i wybierać odpowiednie źródła oraz jak sformułować i postawić tezę opartą na argumentach. Kurs ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi metodami prowadzenia badań używanymi w nowych mediach oraz naukach humanistycznych. Kwestie nieuczciwości akademickiej, plagiatu oraz właściwej dokumentacji źródeł będą szczególnie uwypuklone.

Literatura:

Kirszner and Mandell, Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide

Bailey, Academic Writing: A Handbook for International Students.

Harvey, The Nuts and Bolts of College Writing.

Booth et al., The Craft of Research.

Turabian, A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu studenci:

Wiedza

znają specjalne wymagania stawiane pracom naukowym,

znają procedury i normy rządzące procesem badawczym,

znają różnice między naukowym i nienaukowym tekstem, źródłem, językiem,

rozumieją kwestie uczciwości akademickiej i własności intelektualnej,

Umiejętności

potrafią zorganizować proces badawczy wiodący do napisania pracy licencjackiej,

posiadają umiejętności niezbędne do oceny źródeł

potrafią prowadzić spójny i logiczny wywód na piśmie,

potrafią dokumentować pracę w stylu Chicago i uniknąć plagiatu,

Kompetencje

umieją zorganizować swój proces badawczy

potrafią z szacunkiem oceniać pracę innych

potrafią wysłuchać i odpowiedzieć na zarzuty krytyczne dotyczące swojej pracy

Metody i kryteria oceniania:

1 Obecność na zajęciach – 5%

2 Aktywny udział w zajęciach – 10%

3 Podstawowe elementy pracy licencjackiej – 85%

-Bibliografia – 20%

-Projekt badawczy – 20%

-Plan pracy licencjackiej –15%

-Wstęp do pracy licencjackiej – 30%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.
ul. Demo 1
01-234 Demo
tel: +48 123 456 789 https://usosweb.demo.usos.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-4652b4bdc (2024-02-29)

debug