Polsko-niemieckie związki literackie [3302-Pz2-Z]
Semestr zimowy 2021/22
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Polsko-niemieckie związki literackie [3302-Pz2-Z] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga sobota (nieparzyste), 16:45 - 18:15
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Henryk Czechowicz | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Na zajęciach omówimy m.in.: Heinrich von Kleist: "Über das Marionettentheater“ Rainer Maria Rilke: "Frau Blaha´s Magd" Rainer Maria Rilke: "Marionetten-Theater" Rainer Maria Rilke: "Puppen. Zu den Wachspuppen von Lotte Pritzel" Rainer Maria Rilke: "Vierte Elegie" Sigmund Freud: "Das Unheimliche" E.T.A. Hoffmann: "Der Sandmann" Bruno Schulz: "Die Zimtläden" ("Sklepy cynamonowe", fragmenty o manekinach) Lektura dodatkowa: Katarzyna Kuczyńska-Koschany: "Rilke poetów polskich" |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Podczas zajęć omawiać będziemy utwory literackie, w których pojawiają się lalki i marionetki. Zastanowimy się, jaką rolę pełnią one w twórczości Rilkego i co łączy je z marionetkami Kleista i manekinami Schulza. Zajmiemy się również motywem ożywionej lalki. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca z tekstem z uwzględnieniem szerokiego tła historyczno-literackiego. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie do zajęć (wnikliwa lektura tekstów), aktywny udział w dyskusji, zaliczenie ustne. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.