Warsztaty analityczne [2102-SEA-M-D4WAAN]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztaty analityczne [2102-SEA-M-D4WAAN] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | 8 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marta Kiełczawa |
Literatura: |
- Alden Ch., Aran A., Foreign Policy Analysis. New Approaches, London, New York 2012. - Bodio T., Chodubski A., O prognostyce w politologii, „Studia Politologiczne” 2004, t.8. - Dahl R., Stinebrickner B., Współczesna analiza polityczna, Warszawa 2007, cz. 1 i 2. - Han D.-H., Scenario Construction and Its Implications for International Relations Research, “Korean Journal of International Studies”, vol. 9, no.1, June 2011, s. 39-65, http://www.kaisnet.or.kr/resource/down/9_1_02.pdf - Stemplowski R., O prowadzeniu i analizowaniu polityki państwa, Wrocław 2013, r. 4. - Stemplowski R., Wprowadzenie do analizy polityki zagranicznej RP, Warszawa 2015, cz. 4 (Elementarne postępowanie analityczne) lub wcześniejsze wydania. - Sułek M., Prognozowanie i symulacje międzynarodowe, Warszawa 2010, r. 3 i 7. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne 2. Wprowadzenie – podstawowe teksty analityczne i ich struktura 3. Język tekstów analitycznych (ćwiczenia) 4-7. Tekst analityczny typu Policy brief – części wstępne, analiza, rekomendacje 8-11. Analiza scenariuszowa 12-15. Analiza strategiczna |
Metody dydaktyczne: |
Metoda warsztatowa - przygotowanie tekstów analitycznych - indywidualnie i w grupach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie dwóch tekstów: tekstu analitycznego typu policy-brief (dwustronicowy tekst; 50% oceny) - indywidualnie oraz analizy scenariuszowej (50% oceny) – w grupie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet DEMO.