III Seminaria licencjackie (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Romanistyki)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022 - Rok akademicki 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2022 | |||||
3304-1DZ3O-SL-021 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone będą dwóm głównym tendencjom charakterystycznym dla frankofońskiej literatury belgijskiej: poszukiwania różnicy i oryginalności oraz dążenia do uniwersalizmu. |
|
|||
3304-1DZ3O-SL-020 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium jest skierowane do osób, które są zainteresowane związkami dydaktyki – w szczególności dydaktyki języków obcych – z dyscyplinami społecznymi. Jednym z głównych celów seminarium jest pokazanie roli, jaką odgrywają uwarunkowania społeczne i kulturowe w procesie uczenia się i nauczania języków obcych. |
|
|||
3304-1DZ3O-SL-018 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium będzie samodzielne opracowanie przez studenta nowego hasła słownikowego wg uproszczonej nieco konwencji budowy hasła zaproponowanej przez Igora Mel’čuka et al. w Słowniku objaśniająco-kombinatorycznym - jedynym w swoim rodzaju, nowatorskim pod względem gatunku, to znaczy nie mieszczącym się w granicach istniejących klasyfikacji leksykograficznych. Słownik ten przyjmuje formę haseł, ale zastosowana w nim unikalna konwencja budowy słownika (ilość haseł, dobór haseł) oraz budowy hasła (rozbudowany schemat i opis za pomocą metajęzyka semantycznego) każe zaliczyć go bardziej do naukowych opracowań językoznawczych niż do zwykłych słowników jednojęzycznych. Model Sens↔Tekst (1974) stanowi postawę teoretyczną dla tego słownika, a także innych współczesnych słowników kombinatorycznych online zbudowanych według formalnego opisu zaproponowanego przez Mel’čuka (np. DiCoLiLex dla języka francuskiego (2011), angielskiego (2014), rosyjskiego (2014, 2017). |
|
|||
3304-1DZ3O-SL-017 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
3304-1DZ3O-SL-20 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Jak się ma Kreolia do Lemurii? Gdzie szukać Indiaoceanii, która wydała indiaoceanizm? Na tle zróżnicowanej historii Madagaskaru i Maskarenów (Mauritiusa, Réunion i Rodrigues), wysp położonych na wschód od Madagaskaru, będziemy rekonstruować literacką przestrzeń symboliczną, którą zasiedlili swoimi mitami, marzeniami i walkami goście z bliska i z daleka (bo autochtonami – endemitami są tam chyba tylko – niektóre – zwierzęta i rośliny). |
|
|||
3304-1DZ3O-SL-019 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||