Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia realizowane w obrębie dyscyplin dla SDNH 1500-2021L-SZD-DSL
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
1500-SZD-SP-ARCH |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1500-SZD-WM-ARCH-4 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Skrócona wersja warsztatu z zakresu metodyki szkoły wyższej. Ćwiczenia przedstawiają zarys strategii i technik uczenia, metod uczenia (podające, poszukujące, eksponujące), tworzenia programów zajęć, form weryfikacji efektów uczenia. |
|
||
1500-SZD-SP-FIL |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The aim of the classes is to introduce in the basic principles of the publishing process, the dissemination of research results and the raising of funds for research. |
|
||
1500-SZD-WM-FIL-4 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Jak zaplanować zajęcia akademickie z filozofii? Jak je dobrze poprowadzić? 4-godzinny warsztat metodyczny pozwoli zorientować się w palecie metod i narzędzi dydaktycznych, by zainspirować się, lecz także poznać ich wady i zalety. |
|
||
1500-SZD-SP-HIS |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas kursu uczestnicy zdobywają wiedzę i ćwiczyć umiejętności związane ze strategiami publikacyjnymi, widocznością w świecie naukowym i aplikowaniem o granty. |
|
||
1500-SZD-WM-HIS-4 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wymiana międzynarodowa jest fundamentalnym elementem poznania naukowego, zarówno w sferze wymiany myśli, podróży poznawczej czy doświadczenia pracy w innym środowisku niż macierzysty. Przy znacznie rozszerzonym możliwościach wymiany, studiów i pracy w zagranicznych instytucjach ważna jest umiejętność zrozumienia swoich potrzeb, znalezienia możliwości ich realizacji oraz przygotowania dokumentów by odpowiadały one standardom i pozwalały one na udaną aplikację. |
|
||
1500-SZD-SP-JEZ-ENG |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Participants will get to know key aspects of scientific communication: publishing research results in scientific journals and other types of publications, presenting them and preparing successful grant applications. The goal of the course is to support the participants in developing their publication and grant strategies. Participants will become familiar with different types of publications, their evaluation methods as well as how to search for linguistics journals in databases, prepare a manuscript for submission, and the editing and review process. Other issues to be discussed include typical problems related to different types of scientific publications: abstract, title, literature review, method and materials, results and discussion, conclusion and references. We will also discuss different parts of the grant application, including detailed description, summary, abstract for the general public, work plan and budget. |
|
||
1500-SZD-SP-JEZ-PL |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1500-SZD-WM-JEZ-4-EN |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1500-SZD-WM-JEZ-4-PL |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1500-SZD-SP-LIT-PL |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie doktorantów z praktykami publikacyjnymi w ich dyscyplinie, a także z zasadami pozyskiwania grantów - i dostarczenie narzędzi ułatwiających aktywność na tych polach. |
|
||
1500-SZD-SP-LIT-ENG |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Jednym z najważniejszych celów kursu jest zapoznanie doktorantów z praktykami publikacyjnymi w ich dyscyplinie i dostarczenie im narzędzi ułatwiających własną aktywność publikacyjną. W szczególności, doktoranci zapoznają się z podstawowymi zasadami zgłaszania wyników prac badawczych do publikacji i recenzowania artykułów naukowych; omówione zostaną także najważniejsze wskaźniki bibliometryczne oraz ich rola. Dodatkowo, kurs będzie zawierał omówienie wniosku grantowego jako specyficznego tekstu naukowego. |
|
||
1500-SZD-WM-LIT-4-EN |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Skrócona wersja warsztatu z zakresu metodyki szkoły wyższej. Ćwiczenia przedstawiają zarys fizjologii uczenia się i zapamiętywania oraz specyfikę nauczania na poziomie szkoły wyższej. |
|
||
1500-SZD-WM-LIT-4-PL |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają ułatwić studentom funkcjonowanie w przestrzeni akademickiej i życiu naukowym. Dotyczyć będą wybranych zagadnień prowadzenia zajęć dydaktycznych w zakresie literaturoznawstwa, przygotowywania wystąpień konferencyjnych, pracy nad artykułami naukowymi (w tym współpracy z redakcjami czasopism naukowych). |
|
||
1500-SZD-WM-LIT-26-P |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają ułatwić studentom funkcjonowanie w przestrzeni akademickiej i życiu naukowym. Dotyczyć będą wybranych zagadnień prowadzenia zajęć dydaktycznych w zakresie literaturoznawstwa, przygotowywania wystąpień konferencyjnych, pracy nad artykułami naukowymi (w tym współpracy z redakcjami czasopism naukowych). |
|
||
1500-SZD-SP-NOKIR |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie doktorantów dyscypliny nauki o kulturze i religii z praktykami publikacyjnymi w ich dyscyplinie i dostarczenie im narzędzi ułatwiających ich własną aktywność publikacyjną. W szczególności, doktoranci zapoznają się z podstawowymi zasadami zgłaszania do publikacji i recenzowania artykułów naukowych w dyscyplinie nauki o kulturze i religii; omówione zostaną także najważniejsze wskaźniki bibliometryczne oraz ich rola. Dodatkowo, kurs będzie zawierał omówienie wniosku grantowego jako specyficznego tekstu naukowego. |
|
||
1500-SZD-WM-KR-4 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztat będzie krótkim przygotowaniem doktorantów do prowadzenia zajęć dydaktycznych ze studentami. Skoncentrujemy się na kilku kluczowych kwestiach: 1. Pytaniach (jako podstawowym narzędziu dydaktycznym, niestety często stosowanym bezrefleksyjnie), 2. Metodach aktywizujących, 3. Umiejętności planowania czasu, potrzebnego do przekazania danej porcji wiedzy lub umiejętności, 4. Kolejności, w jakiej należy przygotowywać zajęcia dydaktyczne (od efektów kształcenia, przez planowanie cyklu zajęć, po szczegółowe rozplanowanie poszczególnych spotkań). |
|
||
1500-SZD-SP-NOS |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1500-SZD-WM-NOS-4 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia propedeutyczne – ich celem będzie wyrobienie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, enumerowanych poniżej („efekty uczenia się”), w odniesieniu do dyscypliny nauki o sztuce. |
|
||