Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajecia ogólnouniwersyteckie dla Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych dla 1 roku 1500-2022Z-SZD-OG1
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022Z - Semestr zimowy 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2022Z | |||||
1500-SZD-DSW-A |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs wprowadzający w najważniejsze zagadnienia pedagogiki szkoły wyższej, zwłaszcza dotyczące procesu dydaktycznego. Stanowi omówienie działalności nauczyciela akademickiego, z podkreśleniem swoistości pracy w uniwersytecie |
|
|||
1500-SZD-DSW-B-CHM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1500-SZD-DSW-B-CZ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Dydaktyka to ważny element działalności szkoły wyższej. Pozostając w nierozerwalnym związku z działalnością badawczą stanowi fundament akademickiej wspólnoty. Uprawianie nauki silnie oddziałuje na jakość dydaktyki i oczywiście dobrze prowadzone nauczanie powinno czerpać korzyści z badań. Istotnie zyskuje też powiązana z nauczaniem działalność badawcza. W miarę możności oba rodzaje działalności akademickiej powinny wzmacniać się wzajemnie.. Aby dydaktykę akademicką móc uznać za dobrą, konieczna jest nie tylko znajomość konkretnych technik, narzędzi i metod nauczania, ale przede wszystkim ciągła i świadoma refleksja nad celami i efektami kształcenia. Wymaga to stale podejmowanego wysiłku, aby zmierzając do realizacji celów korzystać z wiedzy na temat tego, jak ludzie się uczą i stosować zasady nauczania oparte na dobrych badaniach. |
|
|||
1500-SZD-DSW-B-JJ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia o charakterze warsztatowym służą praktycznemu przygotowaniu doktorantek i doktorantek do pracy dydaktycznej oraz udziału w pracach podmiotów kolegialnych odpowiedzialnych za jakość oferty dydaktycznej UW (rad dydaktycznych i Uniwersyteckiej rady ds. Kształcenia). Uczestnicy zajęć mierzą się z przygotowaniem sylabusa zajęć i tym samym ćwiczą się w formułowaniu efektów uczenia się, doborze metod dydaktycznych prowadzących do ich osiągnięcia oraz metod ich weryfikacji. |
|
|||
1500-SZD-PA-ENG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1500-SZD-PA-DOB-EBG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1500-SZD-E |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot skierowany jest do studentek i studentów Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Składa się z wykładu (4 godziny) oraz dwóch warsztatów tematycznych (2 x 2 godz.) wybranych przez Szkołę lub studenta z puli oferowanych zajęć warsztatowych. Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentek i studentów Szkoły z naczelnymi zasadami dobrej praktyki badań naukowych oraz uwrażliwienie ich na etyczne aspekty pracy naukowej. |
|
|||
1500-SZD-E-BNNDIIZ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztaty towarzyszą wykładowi „Etyka badań naukowych”. Podstawowym celem warsztatów jest zapoznanie studentek i studentów Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego z etycznymi aspektami pracy z dokumentami archiwalnymi i innymi wytworami kultury. |
|
|||
1500-SZD-E-BNWKONIŚD |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztaty towarzyszą wykładowi „Etyka badań naukowych”. Podstawowym celem warsztatów jest zapoznanie studentek i studentów Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego z etycznymi aspektami badań prowadzonych w krajach o niskich i średnich dochodach. |
|
|||
1500-SZD-E-BNZUD |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztaty towarzyszą wykładowi „Etyka badań naukowych”. Podstawowym celem warsztatów jest zapoznanie doktorantek i doktorantów z pojęciem szczególnej podatności na skrzywdzenie (vulnerability) oraz podstawowymi wyzwaniami i zasadami prowadzenia badań naukowych z udziałem jednostek lub grup szczególnie podatnych na skrzywdzenie |
|
|||
1500-SZD-E-BNZWBD |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztaty towarzyszą wykładowi „Etyka badań naukowych, wykład”. Treści nauczania: własność danych i kontrola nad nimi; zgoda na zbieranie i wykorzystanie danych; data creep; anonimizacja, pseudonimizacja i ochrona prywatności; wymiana danych (data sharing) i współadministrowanie danymi; wtórne wykorzystanie danych; społeczne następstwa wykorzystania danych w badaniach naukowych; zapobieganie niewłaściwemu wykorzystaniu wyników badań (misuse, dual use); komodyfikacja danych i ich użycie komercyjne; stronniczość algorytmiczna (algorithmic bias) i dyskryminacja; explainable AI. Adresaci: Doktorantki i doktoranci zaangażowani w badania z zakresu np. nauk informatycznych, kognitywistki, a także w badania psychologicznych i społecznych aspektów wykorzystania technologii informacyjnych. |
|
|||
1500-SZD-E-BWNSZ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztaty towarzyszą wykładowi „Etyka badań naukowych”. Podstawowym celem warsztatów jest zapoznanie studentek i studentów Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego z etyką badań społecznie zaangażowanych. |
|
|||
1500-SZD-E-ZDBIOBZWW |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztaty towarzyszą wykładowi „Etyka badań naukowych, wykład”. Treści nauczania: wartość poznawcza a wartość społeczna badania naukowego; rzetelność dokumentacji badawczej (zbieranie danych, zarządzanie i prawo dysponowania nimi) i sprawozdawania wyników; zasada ostrożności (precautionary principle) a rozwój nauki; badania z użyciem materiałów niebezpiecznych dla środowiska naturalnego lub dla badaczy; zapobieganie niewłaściwemu wykorzystaniu wyników badań (misuse, dual use). |
|
|||
1500-SZD-PA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
4 godzinny wykład wraz z prezentacją multimedialną |
|
|||
1500-SZD-PA-DOB |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
4 godzinny wykład stosowane metody dydaktyczne Analiza przygotowanych przez prowadzącego materiałów pod kątem nieprawidłowości w korzystaniu ze źródeł |
|
|||
1500-SZD-E-EN |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot skierowany jest do studentek i studentów Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Składa się z wykładu (4 godziny) oraz dwóch warsztatów tematycznych (2 x 2 godz.) wybranych przez Szkołę lub studenta z puli oferowanych zajęć warsztatowych. Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentek i studentów Szkoły z naczelnymi zasadami dobrej praktyki badań naukowych oraz uwrażliwienie ich na etyczne aspekty pracy naukowej. |
|
|||
1500-SZD-DSW-WYK-ENG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The main aim of the course is to introduce PhD candidates into the field of pedagogy for higher education teachers. A strong emphasis is put on the conditions and circumstances of being an academic teacher, particularly at university. |
|
|||
1500-SZD-DSW-WAR-ENG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The main aim of the course is to introduce PhD candidates into the field of pedagogy for higher education teachers. A strong emphasis is put on the conditions and circumstances of being an academic teacher, particularly at university. |
|
|||