Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Podczas zajęć przedstawione zostaną podstawowe informacje z zakresu teledetekcji, rejestracji danych i metod ich przetwarzania.
W trakcie wykładu zostaną przedstawione teoretyczne treści dotyczące teledetekcji, sposoby pozyskiwanie zdjęć satelitarnych i lotniczych, misje satelitarne Landsat, SPOT, Sentinel oraz satelity wysokorozdzielcze. Omówione zostaną metody klasyfikacji i fotointerpretacji zdjęć lotniczych i satelitarnych. Omówione zostaną praktyczne zastosowania teledetekcji (przykładowe projekty teledetekcyjne).
Podczas ćwiczenia studenci nauczą się pobierać dane teledetekcyjne (zdjęcia lotnicze, satelitarne, dane LiDAR), poznają metody ich przetwarzania oraz prezentowania uzyskanych wyników.
W ramach przedmiotu student zapoznaje się z zaawansowanymi metodami ilościowymi stosowanymi do analizy zjawisk społecznych i ekonomicznych, będących przedmiotem zainteresowania gospodarki przestrzennej.
Zajęcia mają na celu wykształcenie umiejętności wykorzystywania zaawansowanych metod opisu statystycznego w celu przygotowywania syntetycznego opisu obserwowanych zjawisk, wyszukiwania wzajemnych powiązań i ogólnych prawidłowości w danych. W ramach zajęć studenci zapoznają się również z metodami statystycznymi pozwalającymi na wnioskowanie o relacjach przyczynowo-skutkowych pomiędzy badanymi zjawiskami.
Kurs stanowi kontynuację programu nauki stosowania metod ilościowych. W toku realizacji kursu student wykorzystuje znajomość programu SPSS do wykonywania bardziej złożonych analiz.
Zajęcia mają na celu pomóc studentom w napisaniu pracy magisterskiej. Cel jest realizowany poprzez dyskusje, prezentacje postępów w realizacji pracy oraz ćwiczenia pomocnicze.
Przedmiot pozwala studentom na zrozumienie zasad zarządzania środkami unijnymi (przede wszystkim w ramach polityki spójności) oraz pozyskiwania i wdrażania projektów unijnych. Studenci od strony praktycznej poznają m.in. reguły przygotowania, realizacji, monitorowania (w tym wskaźniki), kontroli, promocji i ewaluacji w projektach unijnych a także zapoznawani są z kwestiami związanymi z kwestiami o charakterze horyzontalnym mającymi wpływ na realizację projektów takimi jak ochrona środowiska, pomoc publiczna, partnerstwo, itp.
W ramach zajęć studenci przygotowują wniosek o dofinansowanie określonego przez siebie projektu w ramach polityki spójności i w tym celu poznają podstawy analizy technicznej, finansowej i ekonomicznej projektów unijnych.
Przedmiot poświęcony jest koncepcji zarządzania wielopoziomowego, opracowanej i stosowanej głównie w odniesieniu do systemu politycznego Unii Europejskiej (UE). Nakreślona jest historia rozwoju badań nad integracją europejską i omówione poszczególne podejścia koncepcyjne (m.in. intergouvermentalizm i neofunkcjonalizm). W drugiej części zajęć wskazana jest inna możliwość empirycznego zastosowania omawianej koncepcji – zarządzanie metropolitalne. Patrzenie na obszary metropolitalne przez pryzmat podejścia wielopoziomowego pozwala pełniej wyjaśnić problemy związane z organizacją tych obszarów. Trudności w koordynacji ogólnometropolitalnej omówione są na przykładzie europejskich doświadczeń w zarządzaniu metropolitalnym. Przywołuje się także doświadczenia polskie oraz dyskusję nad wprowadzeniem ustawy metropolitalnej. Cykl kończy podsumowujące zestawienie cech UE i obszarów metropolitalnych z punktu widzenia struktur wielopoziomowych oraz wskazanie słabych punktów tej koncepcji.