Przedmioty w rejestracji Rejestracja na Moduł specjalnosciowy 2, 2 rok PWCZ+Terapia 2300-2021L-PWTP-2
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
2300-MS2-PWT-ATM-H |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dostarcza wiedzy na temat alternatywnych metod wykorzystywanych w terapii pedagogicznej. Wśród nich znalazły się hortiterapia (terapia ogrodem z elementami hydroterapii, litotetapii i silwoterapii), zooterapia (w tym dogoterapia, felinoterapia, hipoterapia, alpakoterapia), bajkoterapia (z wykorzystaniem bajek relaksacyjnych, psychoedukacyjnych i psychoterapeutycznych). |
|
||
2300-MS2-PWT-AMT-M |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykorzystanie muzyki w psychoprofilaktyce i terapii. Wpływ muzyki na procesy neurofizjologiczne, układ wegetatywny, emocje, proces myślenia i psychomotorykę człowieka. Pośrednicząca rola muzyki oraz prostych instrumentów perkusyjnych w nawiązywaniu kontaktu ze swoim „ja” oraz w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych. Muzykoterapia percepcyjna i aktywna oraz ich zastosowanie w pracy pedagogicznej i w terapii. Muzykoterapia dziecięca. Terapeutyczne możliwości muzyki i działań muzycznych w wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci z problemami rozwojowymi. |
|
||
2300-MS2-PWT-AMTT |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treści przedmiotu mają na celu przygotowanie studentów do pracy terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wykorzystaniem alternatywnych metod terapii. Studenci poznają metodę oddziaływania terapeutycznego przez ruch i taniec. Studenci uczą się świadomie i skutecznie wykorzystywać elementy choreoterapii w pracy z dziećmi z trudnościami edukacyjnymi i zaburzeniami rozwojowymi. |
|
||
2300-MS2-PWT-MW |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy ze specyfiką rozwoju małego dziecka w różnych sferach tj umysłowej, percepcyjnej, motorycznej i emocjonalno - społecznej. Przedmiot dostarcza zarówno wiadomości jak i wyposaża w umiejętności pozwalające interpretować ewentualne nieprawidłowości w rozwoju dziecka, określać ich źródło i wytyczyć sposoby postępowania tak terapeutycznego jak i profilaktycznego. Treści przedmiotu służą zapoznaniu słuchaczy z metodami wspierania rozwoju małego dziecka w różnych obszarach, ale z akcentem na wpływy o charakterze holistycznym. |
|
||
2300-MS2-PWT |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treści przedmiotów w module pozwalają poznać studentom specyfikę takich zaburzeń, jak: zespół Downa, zespół Aspergera, autyzm, nieśmiałość, ADHD ale także problemy dzieci pochodzących ze środowisk patologicznych, odmiennych kulturowo, przewlekle chorych, itp. Studenci uzyskują też umiejętność identyfikowania specjalnych potrzeb tych dzieci oraz poznają sposoby pracy terapeutycznej możliwej do wykorzystania zarówno w procesie specjalnego postępowania terapeutycznego z tymi dziećmi jak i włączania terapii w proces kształcenia zintegrowanego. |
|
||
2300-MS2-PWT-OP |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przygotowuje studentów od strony teoretycznej oraz praktycznej do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Akcent położony jest na warstwę organizacyjną takiej pomocy. Studenci poznają strukturę i sposoby organizowania zajęć terapeutycznych . Uczą się też projektowania indywidualnych programów terapeutycznych dla uczniów wymagających wsparcia. Program zapoznaje słuchaczy m. in. z zasadami organizacji oddziaływań terapeutycznych. |
|
||
2300-MS2-PWT-PDZ |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dostarcza przede wszystkim wiedzy na temat sposobów wyróżniania z grupy i diagnozowania dzieci zdolnych przez nauczyciela i metod oraz zasad postępowania z nimi w procesie edukacyjnym. Treści przedmiotu pozwalają też poznać wybrane organizacje zajmujące się wspieraniem dziecka zdolnego oraz sposoby ich postępowania służące rozwojowi dzieci zdolnych. |
|
||
2300-MS2-PWT-TU |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przygotowuje studentów do pracy w szkole w charakterze osoby wspierającej funkcjonowanie dzieci w wieku wczesnoszkolnym.Treści przedmiotu wyposażają słuchaczy w wiedzę teoretyczną, jaki i praktyczne umiejętności dotyczące tutoringu. Szczególny nacisk położony jest na umiejętności pozwalające efektywnie wspierać dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w różnych sytuacjach szkolnych. |
|
||