Przedmioty w rejestracji Rejestracja na seminaria magisterskie pierwszego roku, st. niestacjonarne, 1 rok 2300-2021Z-NZ2-SM1
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
2300-NUSM1-AF |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka seminarium dotyczy edukacji początkowej – w szczególności jej przeszłości i wpływu na obecny kształt. Wychodzimy z założenia, że obecne rozwiązania, zarówno teoretyczne jak i instytucjonalne (przedszkola i szkoły podstawowe klasy I-III), mają swoje uwarunkowania w doświadczeniach przeszłości. Wśród czynników, które staną się przedmiotem analizy są: nauczycielskie ideologie edukacyjne, styl i metody pracy nauczyciela, charakter procesu komunikowania się nauczyciela z uczniami, monitorowanie rozwoju dzieci, motywacja do uczenia się w opinii uczniów i nauczycieli, współpraca z rodzicami oraz kultura instytucji edukacyjnej. Celem seminarium jest przygotowanie studentów do samodzielnego napisania pracy magisterskiej, a także wspieranie w procesie powstawania tej pracy. |
|
||
2300-NUSM1-MP |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka: 1. Znaczenie pojęć: kultura popularna, kultura masowa, kultura nowoczesna, ponowoczesność i postmodernizm. 2. Praktyki kulturowe i ich badanie. 3. Uczestnictwo w kulturze, edukacja i kapitał kulturowy. 4. Mediatyzacja i globalizacja. 5. Zróżnicowania kulturowe. 6. Polityka kulturalna, polityczne konteksty popkultury. 7. Moda, zmienność i przygodność 8. Subkultury i alternatywy kulturowe. |
|
||
2300-NUSM1-DRY |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Sposoby charakteryzowania i wyjaśniania procesów rozwoju fizycznego, psychicznego, społecznego oraz kształcenia osób niepełnosprawnych na gruncie analiz porównawczych - w obrębie grup jednorodnych i zróSnicowanych pod względem rodzaju i stopnia niepełnosprawności, jak teS w odniesieniu do norm rozwojowych. Kształtowanie warsztatu pracy naukowej. |
|
||
2300-NUSM1-ŻYT1 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka seminarium dotyczy uwarunkowań instytucjonalnych efektywności edukacyjnej przedszkola i szkoły. Skupimy się przede wszystkim na tych czynnikach związanych bezpośrednio z funkcjonowaniem przedszkola i szkoły, na które można realnie wpływać.Dominować będzie przede wszystkim badanie perspektywy dzieci z uwzględnieniem podejścia partycypacyjnego. Wśród czynników, które staną się przedmiotem analizy są: nauczycielskie ideologie edukacyjne, styl i metody pracy nauczyciela, charakter procesu komunikowania się nauczyciela z uczniami, monitorowanie rozwoju dzieci w sferze poznawczej i społeczno-emocjonalnej oraz ocenianie ich szkolnych osiągnięć, motywacja do uczenia się w opinii uczniów i nauczycieli, współpraca z rodzicami oraz kultura instytucji edukacyjnej. Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej i wspieranie ich w procesie jej powstawania. |
|
||
2300-NUSM1-ZIEL |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka seminarium dotyczy współczesnych problemów wychowania w rodzinie i instytucjach, w szczególności w szkole. oraz zmian społecznych i kulturowych, które mają związek z wychowaniem, Preferowane są następujące grupy zagadnień: 1. problemy współczesnej rodziny, przemiany rodziny, konflikty rodzinne i ich związek z socjalizacją dzieci i młodzieży, rodzina a inne środowiska socjalizacyjne 2. wychowanie w szkole, relacje między nauczycielami , rodzicami, uczniami 3. przemiany systemu oświaty i ich kontekst cywilizacyjny, ocena reform oświatowych |
|
||
2300-NUSM1-KOL |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Dziecko w trudnej sytuacji życiowej: pozbawione opieki rodzicielskiej lub ofiara zaniedbań i krzywdzenia często trafia do placówki opiekuńczej. Placówka, która staje się okresowym schronieniem dla dziecka jest jednocześnie nowym, obcym miejscem, w którym dziecko czuje się niepewnie, często nie rozumie sytuacji, w jakiej się znalazło, ani powodów, które do tego doprowadziły. Reakcje dziecka na taką sytuację bywają bardzo różne, od rozpaczy do spokojnej akceptacji. Seminarium ma być wspólnym studiowaniem reakcji dziecka na trudną sytuację i poszukiwaniem optymalnych sposobów pomocy. Analizować będziemy losy dzieci, które trafiają do placówek opiekuńczych oraz losy tych, które z nich odchodzą: powracają do swych rodzin, są adoptowane lub przejmuje nad nimi opiekę rodziny zastępcze. |
|
||
2300-NUSM1-SZU |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest: pogłębienie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie prowadzenia badań empirycznych w edukacji oraz wiedzy o kompetencjach społecznych dzieci i ich znaczenia dla funkcjonowania w przedszkolu i szkole oraz przygotowanie własnego projektu badawczego we wskazanym powyżej zakresie. Treści: struktura pracy magisterskiej, schematy badań empirycznych w pedagogice, istota kompetencji społecznych i sposoby ich pomiaru, związki kompetencji społecznych dzieci z ich funkcjonowaniem w grupie rówieśniczej, zwieraniem i utrzymywaniem przyjaźni, jakością życia w szkole oraz osiągnięciami szkolnymi, strategie wyszukiwania i doboru literatury naukowej na temat zgodny z tytułem seminarium. |
|
||