Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia z Modułu Metodologii badań społecznych i humanistycznych, 3 rok SJ 2300-2021l-SJ-3
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
2300-J-MBSH-CPT1 |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztat poświęcony jest kształceniu umiejętności krytycznego czytania tekstów naukowych i pisania prostych tekstów naukowych w tym przygotowania do pisania pracy dyplomowej. |
|
||
2300-J-MBSH-EMBH |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat efektywnego wykorzystania różnych typów źródeł w edukacyjnych badaniach humanistycznych: historycznych, filozoficznych, kulturowych. Zajęcia mają przede wszystkim na celu wskazanie znaczenia oraz możliwości krytyki źródła do rekonstrukcji rzeczywistości edukacyjnej oraz potrzeb edukacyjnych dziecka. |
|
||
2300-J-MBSH |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe pojęcia metodologii badań społecznych i zasady naukowego rozumowania. Badania podstawowe i stosowane. Podstawowe paradygmaty w naukach społecznych. Specyfika badań w naukach humanistycznych. Zasady sporządzania przeglądu literatury naukowej i formułowania pytań i hipotez badawczych. Metody doboru obiektów do badania, schematy badawcze, metody gromadzenia danych ilościowych i jakościowych, podstawowe modele analizy zebranych danych. Zasady przygotowywania prezentacji i tekstów naukowych. |
|
||
2300-J-MBSH-SE |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium poświęcone jest integracji modułowych efektów kształcenia poprzez realizację mini projektu badawczego. |
|
||
2300-J-MBSH-ZADJ |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium wprowadza uczestników w podstawowe zagadnienia z zakresu metodologii badań jakościowych. Poruszane zagadnienia dotyczą korzyści i zagrożeń związanych z wyborem paradygmatu jakościowego; natury badań jakościowych w tym roli badacza; procedury gromadzenia danych jakościowych; wybranych metod badawczych; analizy zebranych danych, w tym komputerowego wspomagania analizy danych jakościowych; prezentowania wyników badań. Omawiane przykłady dotyczą szkoły i uwarunkowań funkcjonowania członków społeczności szkolnej, co pozwoli lepiej poznać specyfikę kultury szkoły oraz pracy nauczyciela. |
|
||