Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia z Modułu Dziecko w przedszkolu i w szkole-SJ2 2300-2022L-JPW-MDPS
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022L - Semestr letni 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2022L | |||||
2300-J-MDPS-DSP-K1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Teoretyczne podstawy edukacji integracyjnej i włączającej oraz uwarunkowania potrzeb edukacyjnych dzieci ze SPE W ramach kursu studenci poznają: ograniczenia i możliwości rozwojowe dzieci z niepełnosprawnościami (warunkowane pierwotnymi i wtórnymi konsekwencjami niepełnosprawności), które modelują przebieg rozwoju i efekty rozwojowe we wszystkich sferach oraz etapach rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Znaczenie zasobów środowiska rodzinnego we wzmacnianiu potencjału rozwojowego dzieci z niepełnosprawnościami i tworzeniu korzystnych warunków rozwojowych wyznaczających możliwości ich włączenia w proces edukacji – dostępność form edukacji i ich efektywność dla funkcjonowania dzieci/ uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku rówieśniczym- przedszkolu/szkole. |
|
|||
2300-J-MDPS-DSP-IN |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2300-J-MDPS-DSP-RiP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2300-J-MDPS-DSP-K3 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przekazanie podstawowej wiedzy na temat specyfiki procesów poznawczych i właściwości psychicznych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Treści przedmiotu dotyczą problematyki nauczania i wychowania uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną oraz dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. |
|
|||
2300-J-MDPS-DSP-K4 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treści realizowane w ramach przedmiotu skoncentrowane są na charakterystyce zaburzeń sensorycznych i procesach usprawniania zaburzonych funkcji. Prezentacji protezowania usprawniającego uszkodzone zmysły - jego obsłudze oraz metodach , które stymulują zachowaną percepcję słuchową lub wzrokową i ich znaczenie dla rozwoju procesów i funkcji zaburzonych wskutek wystąpienia uszkodzenia zmysłów także wybranych metodach kompensacji zaburzeń - skutków wtórnych niepełnosprawności słuchowej lub wzrokowej. Ograniczeniach w funkcjonowaniu poznawczym, emocjonalnym i społecznym dzieci/uczniów niedosłyszących i głuchych, niedowidzących, niewidomych oraz głuchoniewidomych – SPE, ich identyfikacji i sposobach zaspakajania w przedszkolu i szkole. |
|
|||
2300-J-MDPS-DSP-K5 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat efektywnej współpracy pomiędzy nauczycielem a rodzicami dziecka ze SPE. Poruszane zagadnienia mają przede wszystkim na celu wskazanie znaczenia oraz możliwości budowania dobrych relacji nauczycieli z rodzicami, które stanowią nieodzowny element sukcesu edukacyjnego dziecka. |
|
|||
2300-J-MDPS-DSP-K6 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2300-J-MDPS-EW-K |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiotem zainteresowania w ramach tego przedmiotu będzie analiza podstawowych pojęć tworzących pole semantyczne subdyscypliny pedagogicznej, kontekst socjologiczny i psychologiczny problematyki związanej z koncepcją dziecka i dzieciństwa, opieką i edukacją dzieci w wieku wczesnoszkolnym, z uwzględnieniem środowiskowych i instytucjonalnych uwarunkowań efektywnego wspierania rozwoju dzieci zgodnie z indywidualnymi potrzebami. |
|
|||