Przedmioty w rejestracji Studia 2. st. - rejestracja na przedmioty kierunku logopedia ogólna i kliniczna 3007-2024Z-S2-LOG
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024 | |||||
3007-L1B1AL | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z subiektywnymi i obiektywnymi metodami badań słuchu. Zdobycie umiejętności dotyczących zasad i metod pracy z dzieckiem z wadą słuchu. Poznanie metod leczenia głębokiego niedosłuchu. |
|
|||
3007-L1B1FN | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nauka przez studentów wiedzy w zakresie: anatomii i fizjologii traktu głosowego, higieny narządu głosu, etiologii oraz klasyfikacji zaburzeń głosu, narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych w zaburzeniach głosu, etiologii, diagnostyki i postępowania u pacjentów z zaburzeniami połykania. |
|
|||
3007-L1B1FP | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiotem konwersatorium będą wybrane problemy z zakresu fonetyki klinicznej analizowane z wykorzystaniem subiektywnych metod percepcyjnych - audytywnych i wizualnych oraz wybranych obiektywnych technik instrumentalnych, ) z uwzględnieniem aktualnego stanu badań fonetycznych. |
|
|||
3007-L1B1KZ | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot służy przekazaniu studentom informacji na temat klasyfikacji zaburzeń mowy. Student zapoznaje się z funkcjonującymi w literaturze fachowej zasadami klasyfikacji zaburzeń mowy i uczy się porównywać istniejące klasyfikacje. W roku akademickim 2022/2023 zajęcia będą prowadzone zdalnie, w sposób synchroniczny za pośrednictwem platformy Google Meet. Jedne zajęcia będą podwójne. Zaliczenie odbędzie się na platformie Kampus. |
|
|||
3007-L1B2KW | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów ze specyfiką języka, jako systemu przekazu i odbioru komunikatu oraz form niesienia pomocy osobom pozbawionych umiejętności wykorzystania kanału fonicznego do przekazu treści informacji. Kurs pozwolić ma na świadomy wybór drogi komunikacji, jak również wstępnej weryfikacji efektywności wykorzystania pozawerbalnego sposobu komunikacji. |
|
|||
3007-L1B2KA | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład poświęcony jest etycznym, kulturowym i pragmatycznym aspektom komunikacji interpersonalnej. Zajęcia zostały podzielone na 4 bloki: blok wprowadzający, poświęcony podstawom teorii komunikacji oraz 3 bloki tematyczne. W obrębie każdego bloku tematycznego najpierw poruszane są podstawowe zagadnienia związane z pragmatycznymi, etycznymi czy kulturowymi aspektami wypowiedzi, niezbędne do zrozumienia bardziej złożonych kwestii. Następnie omawiane będą w pogłębiony sposób wybrane, bardziej szczegółowe problemy komunikacji interpersonalnej. |
|
|||
3007-L1B2MT | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu dysfagii ustno-gardłowej. |
|
|||
3007-L1B1MN | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot traktuje o niepłynności mówienia zarówno normalnej, jak i patologicznej. Omówione zostaną klasyfikacje niepłynności mówienia oraz przedstawione hipotezy na temat etiologii niepłynności patologicznej. Przedstawione zostaną logopedyczne i psychologiczne metody postępowania w przypadku jąkania rozwojowego i mowy bezładnej. |
|
|||
3007-L1B1NR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem cyklu wykładów jest utrwalenie i rozszerzenie pojęć z zakresu neurologii i najczęściej występujący chorób u dzieci i dorosłych ze szczególnym uwzględnieniem tych, którym towarzyszą zaburzenia mowy tj. afazja, dyzartria |
|
|||
3007-L1B1NM-K | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Realizacja przedmiotu ma zapewnić poznanie objawów językowych i pozajęzykowych charakterystycznych dla zaburzeń mowy i języka uwarunkowanych uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego rejestrowanymi u dzieci i młodzieży. Studenci poznają podstawowe logopedyczne metody diagnozowania i usprawniania dzieci z takimi zaburzeniami. |
|
|||
3007-L1B1NS | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Omówienie najczęstszych zachowań komunikacyjnych właściwych polszczyżnie XXI wieku w sytuacji oficjalnej i nieoficjalnej w odmianie mówionej i pisanej oraz w komunikacji za pośrednictwem Internetu, przedstawienie i uzasadnienie ocen tych zachowań, przegląd tendencji rozwojowych polszczyzny widzianych z perspektywy komunikacyjnej |
|
|||
3007-L1B1ML | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów logopedii w metodologię badań lingwistycznych. Wiedza i umiejętności zdobyte podczas tych zajęć mają pomóc studentom w wyborze metodologii badań własnych, a także w merytorycznym i edytorskim przygotowaniu pracy magisterskiej. |
|
|||
3007-L1B1MP | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot wprowadza studentów w problematykę planowania i realizowania procesu badawczego w oparciu o metodologię badań empirycznych, stosowaną w psychologii i innych naukach społecznych i w odniesieniu do badań dotyczących użycia i rozwoju języka oraz komunikacji i zaburzeń językowych. |
|
|||
3007-L1B1PL | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci I roku studiów stacjonarnych drugiego stopnia specjalności Logopedia zobowiązani są do odbycia 60 godzin praktyk logopedycznych. Praktyki są ważnym elementem procesu kształcenia studentów, stanowią niezbędne uzupełnienie wiedzy akademickiej, a co za tym idzie - zwiększają szanse absolwentów na znalezienie odpowiedniej pracy. |
|
|||
3007-L1B2PL | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci II roku studiów stacjonarnych drugiego stopnia na kierunku Logopedia ogólna i kliniczna zobowiązani są do odbycia 60 godzin praktyk (stażu). Praktyki są częścią kształcenia na drugim stopniu studiów. Celem praktyk jest: - przygotowanie studenta do pracy w różnych placówkach; - wczesne nawiązanie kontaktu studenta z pacjentem; - dokonanie przez studenta oceny własnych możliwości i predyspozycji do wykonywanego zawodu. |
|
|||
3007-L1B2RP | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia są prowadzone w formie wykładu i ćwiczeń. Głównym celem wykładu jest zapoznanie studentów z warunkami anatomiczno-czynnościowymi osób z rozszczepem podniebienia oraz z etapami leczenia chirurgicznego, ortodontycznego, foniatrycznego. Przedmiotem ćwiczeń jest omówienie zaburzeń artykulacji osób z rozszczepem podniebienia, a także zapoznanie studentów z narzędziami i metodami stosowanymi w ich diagnozie i terapii. |
|
|||
3007-L1B1SW | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami dotyczącymi budowy wypowiedzi oraz jednostek leksykalnych, a także usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy na ten temat. Poruszone zostaną zagadnienia istotne zwłaszcza z punktu widzenia pracy zawodowej przyszłego logopedy. Podczas ćwiczeń studenci będą samodzielnie analizowali wypowiedź, dzielili ją na mniejsze segmenty, w tym jednostki leksykalne oraz morfemy, a także określali prymarne i sekundarne funkcje tych elementów. |
|
|||