Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia dla II roku lic. stacjonarni 3105-2020Llic2
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
3105-OUWDRZ-K |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć będą omawiane artystyczne oprawy różnego rodzaju uroczystości – świeckich i religijnych. Analizowane będą zarówno typy stosowanych dekoracji jak i ich programy. |
|
||
3105-OWMNW-K |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia o charakterze konwersatoryjnym, poświęcone ćwiczeniu umiejętności interpretowania wybranych zjawisk i dzieł sztuki XVI –XVII wieku, głównie malarstwa i rzeźby ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie. Zajęcia prowadzone przed obiektami w muzeum. |
|
||
3105-SZPXVIII-K |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia uzupełniające program głównego wykładu kursowego z Historii sztuki nowożytnej polskiej. W programie wykładu oś narracji będą wyznaczać nie artyści i dzieła lub fazy stylowe, ale analiza ewolucyjnego następowania po sobie lub równolegle najważniejszych zjawisk, procesów i problemów w kulturze i sztuce (w tym w porównaniu ze złączoną z Rzeczpospolitą unią personalną Saksonią), z interdyscyplinarnymi akcentami odnoszącymi się nowych metod badań m.in. do ujęcia wielokulturowego, geografii artystycznej, mobility turn czy relacji źródło-peryferia, histoire croisée (przenikanie się wpływów europejskich oraz kultury i przejawów artystycznych sarmatyzmu, orientalizm w RP). Do każdego wykładu studenci otrzymają wykaz podstawowej bibliografii z udziałem prac zagranicznych w językach kongresowych. |
|
||
3105-WBTI-CW |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia służą stworzeniu i udoskonaleniu zaplecza naukowego niezbędnego do przygotowywania różnego rodzaju prac pisemnych (w tym m.in. pracy licencjackiej) oraz wystąpień na konferencjach i seminariach – za pomocą technologii informacyjnych. |
|
||
3105-WMHSZCW |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu przybliżenie studentom metod badawczych stosowanych we współczesnej historii sztuki. Umożliwiają zapoznanie się z ważnymi koncepcjami metodologicznymi z uwzględnieniem ich ciągłości, analogii i konfrontacji. Szczególny nacisk położony jest na relację pomiędzy stanowiskiem badacza a praktyką interpretacji. |
|
||