Uniwersytet DEMO - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia (semestr zimowy) i zajecia całoroczne 3106-2020Z

Lista uwzględnia również te przedmioty, które są chwilowo wyłączone z rejestracji (ale były lub będą uwzględnione w innych jej turach).
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Pokaż tylko przedmioty z wybranej grupy: Boldem są napisane grupy przedmiotów zawierające przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.
Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Opcje
3106-ANHAR-KON
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przykłady z literatury muzycznej służą ukazywaniu mechanizmów harmonii tonalnej, omawiane są też takie zagadnienia mniej znane w polskiej literaturze przedmiotu, jak akord seksty zwiększonej i inne.

Strona przedmiotu
3106-1ARMUZ-W
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia poświęcone są najstarszym źródłom wiedzy o muzyce. Program zajęć obejmuje przegląd wybranych zagadnień dotyczących różnych obszarów kulturowych i różnych okresów, a także ukazanie najnowszych metod badawczych.

Strona przedmiotu
3106-BAiBR
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z historią usamodzielnienia barwy i brzmienia w muzyce XX i XXI stulecia oraz najbardziej charakterystycznymi i różnorodnymi zarazem przykładami tego zjawiska.

Strona przedmiotu
3106-1ET1-C
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Podstawowym założeniem jest wprowadzenie studentów w historię etnomuzykologii oraz zapoznanie z podstawowymi kierunkami zainteresowań i orientacjami metodologicznymi. W tym celu studentom przedstawiane są wybrane postaci z dziejów zainteresowań muzyką tradycyjną oraz wybrane ich teksty, które po samodzielnej lekturze zostają poddane omówieniu. Dodatkowo, studenci są zapoznawani z wybranymi przykładami nagrań muzyki badanej przez przedstawiane postaci. Przykłady te również zostają omówione podczas zajęć.

Strona przedmiotu
3106-1ET1-W
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Etnomuzykologia i muzyka ludowa Europy

Zadaniem wykładu jest przedstawienie podstawowych pojęć i definicji; określone zostają przedmiot, cel i metody badania. Omawiana jest relacja etnomuzykologii do innych dyscyplin - historii muzyki, refleksji o sztuce i estetyki, nauk społecznych. Przedstawiana jest historia kształtowania się dyscypliny oraz współczesna literatura muzykologiczna (A. Merriam, J. Blacking, B. Nettl, S. Feld, W. Suppan, W. Wiora, E. Aleksejew, K. Malm, L. Bielawski i in.). Problematyka etnomuzykologii powiązana będzie z przeglądem muzyki etniczno-ludowej krajów europejskich. Omawiane są: historia badań, monografie porównawcze, narodowe i regionalne, zróżnicowane według grup językowych i według różnych warstw repertuaru muzycznego, historycznego i współczesnego, począwszy od średniowiecza aż do przeobrażeń w XIX i XX wieku.

Strona przedmiotu
3106-ETNOM
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Kontynuacja etnomuzykologii 1 i 2, cztery nowe zagadnienia: 1) współczesnenurty muzyczne wykorzystującetradycyjne tworzywo etniczne (folk, ethno-pop, folk-jazz i in.), 2) kultury muzyczne mniejszości narodowych w Polsce i pograniczy etnicznych na podstawie zarówno źródeł historycznych, literatury przedmiotu, jak i współczesnego życia muzycznego codziennego oraz festiwalowego, 3) etnomuzykologia miasta (muzyka uliczna, tradycje etniczne w miejskim kontekście), muzyka a migracje, 4) tradycje lokalnego śpiewu religijnego, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych nadal zwyczajów religijnych (np. śpiewy wielkopostne, majowe, pielgrzymkowe, procesje Bożego Ciała).

Strona przedmiotu
3106-1GA1-F
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia mają charakter praktyczny, wprowadzający poprzez dworską muzykę jawajską w zagadnienie muzyki azjatyckiej. Uczestnicy uczą się techniki gry na poszczególnych instrumentach zespołu gamelanu jawajskiego oraz poznają podstawowy repertuar tego typu zespołów z terenu Jawy Środkowej.

Strona przedmiotu
3106-1GA2-F
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia mają charakter praktyczny, wprowadzający poprzez dworską muzykę jawajską w zagadnienie muzyki azjatyckiej. Uczestnicy uczą się techniki gry na poszczególnych instrumentach zespołu gamelanu jawajskiego oraz poznają podstawowy repertuar tego typu zespołów z terenu Jawy Środkowej.

Strona przedmiotu
3106-1GA3-F
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia mają charakter praktyczny, wprowadzający poprzez dworską muzykę jawajską w zagadnienie muzyki azjatyckiej. Uczestnicy uczą się techniki gry na poszczególnych instrumentach zespołu gamelanu jawajskiego oraz poznają podstawowy repertuar tego typu zespołów z terenu Jawy Środkowej.

Strona przedmiotu
3106-1GA4-F
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
3106-1GDPW-W
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

1. Wprowadzenie.

2. Magnus liber organi.

3. Rękopisy z dziełami Guillaume’a de Machaut.

4. Kodeks Squarcialupi.

5. Kodeks Chantilly.

6. Kodeks Old Hall.

7. Księga chórowa z Eton.

8. Kodeksy trydenckie.

9. Kodeks Emmeram.

10. Kodeks Speciálník.

11. Chansonnier cordiforme.

12. Kodeks Chigi.

13. Kodeks Medici.

Strona przedmiotu
3106-1JAZZ-KON
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia poświęcone powszechnej historii muzyki jazzowej w XX wieku z perspektywy rozwoju stylistycznego.

Strona przedmiotu
3106-1BA-C
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia obejmują zagadnienia związane z muzyką instrumentalną w epoce baroku. Ich celem jest omówienie jej podstawowych form (sonata triowa, sonata solowa, concerto grosso, koncert solowy itp.), praktyka basso continuo. Podjęta zostanie także problematyka

stylów narodowych: włoskiego, francuskiego, niemieckiego i ich syntezy w twórczości F. Couperina, J.S. Bacha i G.F. Händla.

Strona przedmiotu
3106-1BA-W
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiotem wykładu będzie historia muzyki baroku (XVII w. – I poł. XVIII w.) widziana przez pryzmat najważniejszych ośrodków rozwoju muzyki w tej epoce, promieniujących na inne centra europejskie. Przedmiotem szczególnego zainteresowania będą wielkie formy wokalne, takie jak opera, oratorium, kantata, nowe i zarazem specyficzne dla tego okresu, prezentowane w kontekście dworskim i miejskim. Wykład zatem będzie miał pewne cechy wykładu monograficznego ("wybrane zagadnienia").

Strona przedmiotu
3106-1SW-C
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest zapoznanie się z zasadami systemu modalnego oraz technikami kompozytorskimi epoki średniowiecza na wybranych przykładach. Ćwiczenia mają na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi gatunkami muzyki średniowiecznej, głównie poprzez ich analizę.

1. System modalny. Notacja chorału

2. Oficjum Liturgii Godzin

3. Formy proprium i ordinarium missae

4. Hymny, sekwencje, tropy

5. Monodia świecka

6. Geneza i początki wielogłosowości. Szkoła St. Martial

7. Szkoła Notre-Dame. Leoninus i Perotinus

8. Rytmika modalna. Motet okresu Ars Antiqua

9. Ars Nova

10. Guillaume de Machaut

11. Trecento

12. Ars Subtilior i epoka Ciconii

13. Polifonia brytyjska

14. Muzyka instrumentalna

Strona przedmiotu
3106-1SW-W
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

1. Chronologia i ogólna charakterystyka muzyki średniowiecza.

2.Teoria muzyki w średniowieczu.

3-4. Chorał gregoriański - kształtowanie się gatunków.

5. Jednogłosowa twórczość świecka średniowiecza (trubadurzy, truwerzy, minnesingerzy).

6-7 Od początków wielogłosowości do twórczości szkoły Notre-Dame.

8. Twórczość motetowa XIII w.

9. Wielogłosowa twórczość świecka okresu ars nova.

10. Włoska twórczość epoki trecenta.

11. Twórczość schyłku XIV i początku XV wieku.

12. Muzyka angielska w XIII-XV w.

13. Podstawowe systemu notacyjne średniowiecza

14. Muzyka instrumentalna w okresie średniowiecza.

Strona przedmiotu
3106-HMXIX-C
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
3106-HMXIX-W
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiotem wykładu będzie historia opery w okresie romantyzmu. Omówione zostaną trzy zasadnicze nurty rozwoju opery w Europie XIX wieku:

włoski melodramma - od Rossiniego po Verdiego,

francuska grand opéra i opéra historique

niemiecka opera romantyczna

dramat muzyczny Ryszarda Wagnera.

Strona przedmiotu
3106-HROCK-W
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia mają na celu przedstawienie kluczowych momentów stylistycznego rozwoju muzyki rockowej osobom, które nie miały wcześniej z tą formą muzyki popularnej akademickiego kontaktu. Podstawą zajęć jest przedstawienie głównych nurtów i zespołów, porządkujące posiadaną wiedzę i będące punktem wyjścia do własnych akademickich poszukiwań.

Strona przedmiotu
3106-HITEM
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów z wybranymi koncepcjami teoretyczno-muzycznymi od XVIII do XX wieku.

Strona przedmiotu
3106-INFN-SR
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Informacja naukowa

Strona przedmiotu
3106-1JLDM-CW
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Podstawowy kurs języka łacińskiego, który zapoznaje uczestników zajęć z fundamentalnymi zasadami gramatycznymi języka łacińskiego i przygotowuje do samodzielnego tłumaczenia prostych tekstów łacińskich. Ukazuje także dziedzictwo łaciny (i greki) w szeroko rozumianej terminologii muzycznej.

Strona przedmiotu
3106-1JMBA-KON
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot „Język muzyczny baroku” łączy w sobie wykład i ćwiczenia.

Realizacja zajęć odbywać się będzie w dwóch fazach:

1/ wykłady, podczas których postawione i wyjaśnione zostaną podstawowe problemy, zaprezentowane właściwe metody i narzędzia analityczne

2/ ćwiczenia, podczas których studenci pod kontrolą prowadzącego analizować będą wybrane kompozycje epoki baroku z wykorzystaniem przedstawionych metod i narzędzi analitycznych.

Strona przedmiotu
3106-1KULTA-W
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć będzie wprowadzenie w interdyscyplinarną problematykę kultury audialnej. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na audytywną płaszczyznę współczesnego życia społecznego. Refleksja wokół wiodącego zagadnienia kultury słyszenia obejmie m. in. problematykę procesów poznawczych warunkujących proces słuchania muzyki, wątek stylów słuchania muzyki, a także wprowadzenie do koncepcji ekologii akustycznej. W tym kontekście szczególna uwaga zostanie zwrócona na badania audiosfery współczesnego miasta.

Strona przedmiotu
3106-1KULMU-KON
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia będą poświęcone kulturze muzycznej Rzeczypospolitej w XVI-XVIII wiekach. Przegląd zjawisk zostanie dokonany chronologicznie – omówiona będzie organizacja kultury w naszym kraju za rządów kolejnych dynastii królewskich: Jagiellonów-Wazów-Sasów.

Strona przedmiotu
3106-LABMUN
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wykład i ćwiczenia poświęcone zjawiskom charakterystycznym dla nowej muzyki w XX i XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem problemów warsztatowych.

Strona przedmiotu
3106-1MA-CW
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W czasie zajęć studenci zapoznają się z wybranymi metodami analizy dzieła muzycznego. Główny punkt zainteresowań stanowią metody analizy tonalności przeznaczone przede wszystkim do badania dzieł epoki klasyczno-romantycznej. Celem zajęć jest praktyczne opanowanie warsztatu analitycznego na poziomie podstawowym.

Strona przedmiotu
3106-1MF2-P
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do odbycia praktyk pedagogicznych w szkole muzycznej i - w konsekwencji - do podjęcia pracy nauczycielskiej w szkolnictwie muzycznym (przedmiot formy muzyczne).

Strona przedmiotu
3106-1MH2-P
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Konwersatoria z zakresu dydaktyki przedmiotowej, obejmujące warsztaty, dyskusje metodyczne i indywidualne prace studentów (projekty lekcji, arkuszy egzaminacyjnych i in.).

Strona przedmiotu
3106-1MI18/19-KON
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
ul. Demo 1
01-234 Demo
tel: +48 123 456 789 https://usosweb.demo.usos.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-4652b4bdc (2024-02-29)

debug