Przedmioty w rejestracji Rejestracja_III rok I st._przedmioty obowiązkowe i modułowe (do wyboru dwa z trzech) 3106-2024Z-IIISL
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024 | |||||
3106-BAiBR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z historią usamodzielnienia barwy i brzmienia w muzyce XX i XXI stulecia oraz najbardziej charakterystycznymi i różnorodnymi zarazem przykładami tego zjawiska. |
|
|||
3106-1GDPW-W | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Wprowadzenie. 2. Magnus liber organi. 3. Rękopisy z dziełami Guillaume’a de Machaut. 4. Kodeks Squarcialupi. 5. Kodeks Chantilly. 6. Kodeks Old Hall. 7. Księga chórowa z Eton. 8. Kodeksy trydenckie. 9. Kodeks Emmeram. 10. Kodeks Speciálník. 11. Chansonnier cordiforme. 12. Kodeks Chigi. 13. Kodeks Medici. |
|
|||
3106-1JAZZ-KON | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone powszechnej historii muzyki jazzowej w XX wieku z perspektywy rozwoju stylistycznego. |
|
|||
3106-HMXIX | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na zajęciach poruszone zostaną wybrane aspekty historii opery w okresie romantyzmu. Omówione będą trzy zasadnicze nurty rozwoju opery w Europie XIX wieku: włoski melodramma – od Rossiniego po Verdiego, francuska grand opéra i opéra historique oraz niemiecka opera romantyczna i dramat muzyczny Ryszarda Wagnera. |
|
|||
3106-HROCK-W | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu przedstawienie kluczowych momentów stylistycznego rozwoju muzyki rockowej osobom, które nie miały wcześniej z tą formą muzyki popularnej akademickiego kontaktu. Podstawą zajęć jest przedstawienie głównych nurtów i zespołów, porządkujące posiadaną wiedzę i będące punktem wyjścia do własnych akademickich poszukiwań. |
|
|||
3106-1KULTA-W | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć będzie wprowadzenie w interdyscyplinarną problematykę kultury audialnej. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na audytywną płaszczyznę współczesnego życia społecznego. Refleksja wokół wiodącego zagadnienia kultury słyszenia obejmie m. in. problematykę procesów poznawczych warunkujących proces słuchania muzyki, wątek stylów słuchania muzyki, a także wprowadzenie do koncepcji ekologii akustycznej. W tym kontekście szczególna uwaga zostanie zwrócona na badania audiosfery współczesnego miasta. |
|
|||
3106-LABMUN | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład i ćwiczenia poświęcone zjawiskom charakterystycznym dla nowej muzyki w XX i XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem problemów warsztatowych. |
|
|||
3106-1MI18/19-KON | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
3106-1MOIK-W | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają za zadanie zaznajomić studentów ze specyfiką i historią dwóch najistotniejszych – obok opery – dramatycznych gatunków muzyki wokalno-instrumentalnej, czyli oratorium i kantaty, których nieprzerwany rozwój, od początku XVII wieku, trwa aż do dzisiaj. Szczególny nacisk położony zostanie na zapoznanie się zarówno z różnicami jak i wzajemnymi filiacjami między tymi gatunkami oraz procesami wchłaniania przez nie zdobyczy wypracowywanych na gruncie innych dziedzin twórczości muzycznej na przestrzeni dziejów. Tłem dla tych rozważań będzie oczywiście miejsce i rola, jaką oratorium i kantata pełniły w kulturze muzycznej różnych ośrodków europejskich w kolejnych epokach |
|
|||
3106-2MUZKOM-KON | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Punktem wyjścia będą rozważania z zakresu komunikowania (m.in. co to jest komunikowanie, omówienie modelu komunikowania, kwestia kompetencji poznawczych). Szczególna uwaga zostanie zwrócona na problematykę wykorzystania muzyki w działaniach z zakresu komunikacji marketingowej (audiomarketing – wpływ muzyki w miejscu sprzedaży, rola muzyki w reklamie, muzyka jako element kształtowania wizerunku nowoczesnej organizacji itd.). Omawianą tematykę dopełnią zagadnienia dotyczące preferencji muzycznych (ze szczególnym uwzględnieniem czynników wpływających na kształtowanie się preferencji muzycznych) oraz roli muzyki w budowaniu przekazu emocjonalnego. |
|
|||
3106-1PRAKTYKI | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Indywidualny program. |
|
|||
3106-ZDMP-W | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład kursowy z historii muzyki polskiej XVIII-XIX wieku. Zadaniem zajęć realizowanych w ramach tego przedmiotu jest przedstawienie panoramy najważniejszych zjawisk polskiej kultury muzycznej tego okresu ze szczególnym uwzględnieniem twórczości Fryderyka Chopina. |
|
|||