Przedmioty w rejestracji Rejestracja na przedmioty obowiązkowe dla SFK 2 rok 3300-SFK-2-2023L
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023L - Semestr letni 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2023L | |||||
3300-KMK-SFK-2-L |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem warsztatów jest przedstawienie poprawnych wzorców komunikacji w dialogu pomiędzy kulturami, a także uświadomienie jak różnice kulturowe wpływają na dobór technik konwersacyjnych. Nacisk kładziony jest na budowanie dobrej woli, pozytywny wydźwięk komunikatów i język wolny od uprzedzeń. Przedstawione są też techniki rozwiązywania sytuacji konfliktowych. Porównanie kultur jest rozpatrywane w perspektywie antropologicznej, aby umożliwić zrozumienie różnic również pozajęzykowych, na przykład w użyciu gestów, ekspresji różnych emocji czy wartości kulturowych. |
|
|||
3300-WdKom-SFK-2-L |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wprowadzenie do metodologii i narzędzi badawczych komparatystyki literacko-kulturowej. Pokazują jak posługiwać się analizą i interpretacją porównawczą w badaniu zjawisk literackich i kulturowych, na przykład w badaniu relacji literatura polska a inne literatury narodowe, literatura a inne teksty kultury, inne dyskursy, formy sztuki czy media. Przygotowują do szerokiego – interliterackiego, intermedialnego i interkulturowego postrzegania zjawisk humanistycznych w dobie wielokulturowości i globalizacji, zarówno w ujęciu synchronicznym, jak i diachronicznym. |
|
|||