Przedmioty w rejestracji Rejestracja na przedmioty profilu metodycznego 3304-2021L-I/II-MET
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
3304-1DZ2O-MET-DNJSP |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pracy w charakterze nauczyciela języka francuskiego w szkole podstawowej. Słuchacze zostaną zapoznani z dokumentami regulującymi pracę nauczyciela języka obcego na 1. i 2. etapie edukacyjnym. Przeanalizują profil psychopedagogiczny uczniów szkoły podstawowej w kontekście procesu uczenia się i nauczania języków obcych. Zostaną zapoznani z technikami pracy na zajęciach z języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej i w klasach 4-8. Dowiedzą się również jak wybierać podręczniki dostosowane do tych grup wiekowych. |
|
||
3304-2D2O-MET-OJF |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia poświęcone są tematyce oceniania w procesie nauczania języka obcego. Ich celem jest wykształcenie u studentów umiejętności stosowania różnych typów oceniania, związanych z nimi narzędzi (opracowywanie np. testów kończących pewną sekwencję nauczania). Słuchacze uczą się wykorzystywać w procesie oceniania Europejskie Portfolio Językowe oraz dokumenty opisujące kompetencje (np. Europejski System Opisu Kształcenia Językowego, informatory Centralnej Komisji Egzaminacyjnej) |
|
||
3304-2D1O-MET-RKJ |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest rozwinięcie u studentów umiejętności doboru materiałów i aktywności służących pracy nad poszczególnymi sprawnościami językowymi, nauczaniu gramatyki i słownictwa. Studenci uczą się formułować cele lekcji, polecenia, redagować konspekty lekcji. Ćwiczenia mają często formę symulacji fragmentów lekcji, opierają się na analizie stosowanych obecnie w nauczaniu języka francuskiego podręczników zależnie od grupy wiekowej i poziomu zaawansowania. Stanowią ważny element przygotowania studentów do praktyk pedagogicznych w gimnazjum i liceum. |
|
||
3304-1DZ3O-MET-PZD |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyki dydaktyczne 1 obejmują 60 godzin praktyk w szkole podstawowej w klasach IV-VIII. W ramach tych praktyk studenci mają możliwość zapoznania się z praktycznymi aspektami nauczania języka francuskiego małe dzieci oraz specyfiką zawodu nauczyciela. Praktyki dydaktyczne 1 przebiegają oraz są rozliczane według szczegółowego regulaminu dostępnego na stronie Instytutu Romanistyki. |
|
||
3304-1DZ2O-MET-PZP |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyki obejmują 30 godzin obserwacji na II roku w szkole podstawowej lub liceum. Studenci mogą rozpocząć je po zaliczeniu pierwszego semestru zajęć z pedagogiki i psychologii (semestr letni II roku). Celem Praktyk zawodowych psychopedagogicznych jest zapoznanie się ze specyfiką funkcjonowania powyższych placówek, organizacją pracy wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. |
|
||
3304-1DZ2O-MET-PZD |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka zajęć obejmuje kwestie psychopedagogiczne. W ujęciu ogólnym dotyczy ona: - pełnionych przez nauczyciela funkcji wychowawczo-dydaktycznych, - zasad organizowania procesu nauczania/uczenia się, - kształtowania się relacji między nauczycielem a uczniem, - czynników indywidualnych, które wpływają/determinują sposób uczenia się oraz komunikację w języku obcym, - trudności i nietypowych sytuacji, którym jest zmuszony stawić czoła nauczyciel w praktyce dydaktycznej. |
|
||