Przedmioty w rejestracji Rejestracja na ćwiczenia i konwersatoria dla II roku 2020/2021 4003-S1EU2-2020Z
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
4003-EU-L23-DSKE |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem konwersatorium jest przedstawienie najważniejszych społecznych i kulturowych kontrowersji, które wyłaniają się w procesach postępującej modernizacji i integracji europejskiej. |
|
||
4003-EU-L23-NIN |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem zajęć jest zapoznanie studentów ze źródłami, charakterem i dynamiką podstawowych społeczno-kulturowych procesów związanych z integracją europejską. Tematyka zajęć koncentrować się będzie na napięciach pomiędzy tradycyjnym myśleniem w kategoriach społeczeństw narodowych a różnymi wizjami przyszłości Europy. |
|
||
4003-EU-L24-PIUE |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest omówienie i charakterystyka komunikowania publicznego w Unii Europejskiej, które służy wymianie informacji, i jest formą realizacji interesu społecznego i obywatelskiego. Polityka informacyjna UE analizowana jest z uwzględnieniem podmiotów ją kreujących, celów jej prowadzenia oraz narzędzi jej realizacji. Działania UE analizowane są także z uwzględnieniem perspektywy marketingowej. |
|
||
4003-EU-L23-PSE |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Intelektualnym założeniem i celem konwersatorium jest, po pierwsze, ukazanie społecznych i kulturowych aspektów integracji europejskiej w szerszym kontekście nowoczesności oraz zjawisk, które stanowią o jej obliczu: racjonalizacji, ugruntowującej się idei praw człowieka, sekularyzacji, czy dynamiki kapitalizmu. Po drugie, uzmysłowienie, że tytułowych aspektów nie można rozpatrywać w oderwaniu od pytania o samo-rozumienie; innymi słowy analizowanie ich niezależnie od historii i kultury, jak również celów oraz aspiracji moralnych i politycznych, które stanowią o tożsamości integrującej się Europy. Po trzecie, dopiero w tym szerokim kontekście możliwe jest przedstawienie głównych problemów społecznych i kulturowych, wynikających ze zmian demograficznych, migracji, wielokulturowości, fundamentalizmu religijnego, nacjonalizmu, neoliberalizmu, nierówności społecznych, czy ochrony środowiska. |
|
||